Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, har en bmw 525d 3liter 2008 mod (sein 2007mod). Å synes bilen er forferdelig mjuk, står på orginal dempere, har 19” felger å lavprofil, å lurer på om noen har noe tips til hva jeg kan gjøre? Om noen coilovers som gjør slik bilen blir stivere.

Endret av Marcus Myrvang
Skrivefeil
Skrevet

Coilovers, tykkere stabilisator stag, powerflex foringer og den slags vil nok gjøre den stivere, ja.

Men spørs vel og hvor mye man kan forvente av en "tung" 5 serie :)

Skrevet

H&R eller Eibach på originale (eller m-sport)-dempere gjør bilen klart stivere. Du skriver ikke om bilen har standard eller sportsunderstell, men nevnte fjører vil uansett stive opp bilen et par hakk. Skal du ta den helt ut så er justerbart tingen, men koster mer. Men subbing er en risk uansett om du har «aggressive spacere». Da må du i verste fall ha tynnere spacere eller valse. (Du skriver heller ikke hvilket ET og spacere du har).

Skrevet

Kommer ann på budsjettet ditt. Senkefjærer hjelper litt men skaff deg coilovere eller senkesett for å virkelig merke forskjell. Screenshot_20200501_193636_com.android.chrome.thumb.jpg.b58a1f57e0b54f428e1a1aaf9722760a.jpgScreenshot_20200501_193750_com.android.chrome.thumb.jpg.af8a79556b935fe67c7fb14f9bf69097.jpgTa technix er det billigste du finner som kommer med tuv godkjenning. Du har også eibach sport og pro-line, h&r og kw har jeg hørt og lest blandet vurdering så jeg hadde hørt med eller prøvd å finne en forum hvor en har montert dem på e60. 

 

Skrevet

Det er mye å sette seg i når det komme til coilovere eller senkesett. Du har prisen for coilovere, skal du ikke montere dem selv så har du verksted prisen, også kommer 4 hjulskontroll(dette må du gjøre før vegvesen godkjenning) med noen coilovere så må du bruke spacere foran(får ikke godkjent med dette) justerbare camber topper er eller andre felger er de andre alternativene, riktig høyde for godkjenning hos vegvesen, vil du ha det lavere etter godkjenning og gjør ikke det selv, så må du betale noen for å senke og ta et nytt 4 hjullskontroll osv. 

Prøver ikke å være en party pooper, men forteller deg realitetten av å senke en bil. Det er derfor mange velger senkefjærer...Mindre styr. 

Er du sikker du vil coilover veien?

 

Skrevet

Vet det er mye styr, har tenkt å montere det selv ja, men om det er lettere med senkefjører så gjør jeg heller det, funker det like bra men senkefjører? Trenger ikke å senke bilen, er bare for å få den stivere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...