S.Arnesen Skrevet Mai 10, 2020 Share Skrevet Mai 10, 2020 (endret) Hei. Etter mange års fraver ifra bmw har jeg kjøpt meg en 06 x3 med 2l 150hk diesel, det er vel m47 motor. Allerede på veien hjem registrerte di som hadde kjørt meg for å hente bilen at det røyk litt blått ifra eksos, etter noen mil ga det seg også begynte det å ryke svart når jeg bremset på motor i høyt turtall. Kom hjem og begynte å titte litt, åpnet oljepåfyllingslokket og ser at det er veldig trykk i toppen. Umidelbart så tenker jeg dårlige stempelringer, men håper noen har noen gode innspill eller erfaringer som jeg bør sjekke ut før jeg kasserer hele bilen... Har skrudd av veivhus ventilasjons filteret for å se om det var tett, men der ser alt normalt ut. ikke det at man får sett selve filteret riktignok... Mvh S.Arnesen Endret Mai 10, 2020 av S.Arnesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 10, 2020 Share Skrevet Mai 10, 2020 mener det kan vær problem med at retur røret ned fra turbo kan begynne å tette seg med drit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 10, 2020 Share Skrevet Mai 10, 2020 Så retur røret fra turbo, med olje i, kan gjøre til at veivhus ventilasjon for høyt trykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 10, 2020 Share Skrevet Mai 10, 2020 6 minutter siden, Otis skrev: Så retur røret fra turbo, med olje i, kan gjøre til at veivhus ventilasjon for høyt trykk? er vell kanskje litt feil tenkt men det kan vell gjør så turbo kaster av seg olje, mener å sett tilfeller av at dette røret tetter seg men jeg tar sikkert feil denne gangen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 10, 2020 Share Skrevet Mai 10, 2020 Ja, jeg bare forstod ikke hvordan det evt skulle gjøre at det kom trykk i veivhuset, av aktuell slange. Derfor spurte jeg. Såvidt jeg vet, og det trenger ikke være helt korrekt, så er trykk i veivhuset enten stempelringer eller tett ventilasjon. Eller kanskje feil justert kjede? Mulig at det kan være en tann feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå