Gå til innhold

bmw x3 med trykk i oljepåfylling og svart røyk.


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Etter mange års fraver ifra bmw har jeg kjøpt meg en 06 x3 med 2l 150hk diesel, det er vel m47 motor. Allerede på veien hjem registrerte di som hadde kjørt meg for å hente bilen at det røyk litt blått ifra eksos, etter noen mil ga det seg også begynte det å ryke svart når jeg bremset på motor i høyt turtall. Kom hjem og begynte å titte litt, åpnet oljepåfyllingslokket og ser at det er veldig trykk i toppen. Umidelbart så tenker jeg dårlige stempelringer, men håper noen har noen gode innspill eller erfaringer som jeg bør sjekke ut før jeg kasserer hele bilen... Har skrudd av veivhus ventilasjons filteret for å se om det var tett, men der ser alt normalt ut. ikke det at man får sett selve filteret riktignok...

 

Mvh S.Arnesen

Endret av S.Arnesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Otis skrev:

Så retur røret fra turbo, med olje i, kan gjøre til at veivhus ventilasjon for høyt trykk?

er vell kanskje litt feil tenkt men det kan vell gjør så turbo kaster av seg olje, mener å sett tilfeller av at dette røret tetter seg men jeg tar sikkert feil denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bare forstod ikke hvordan det evt skulle gjøre at det kom trykk i veivhuset, av aktuell slange. Derfor spurte jeg.

Såvidt jeg vet, og det trenger ikke være helt korrekt, så er trykk i veivhuset enten stempelringer eller tett ventilasjon.

Eller kanskje feil justert kjede? Mulig at det kan være en tann feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...