Gå til innhold

Ødlakt på verksted


12345
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Leverte inn min bmw f11 på eu-godkjenning. Dagen ettepå når jeg hentet den var luftkompressoren røket.
fikk ikke beskje om dette da jeg hentet bilen og verkstedet lot meg kjøre hjem. Var etterpå da jeg ringte dem opp de først fortalte at dette hadde skjedd når dem var ute og prøvekjørte bilen etter eu. Fikk da pris på og bytte kompressor og belger ca20k. Synes det er sinnsykt kjipt og ha levert fra seg en heilt fin bil uten problemet, og hente en ukjørbar bil. Er det jeg som selv må stå til ansvar for dette, eller kan jeg kreve noe av verkstedet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forstå hele situasjonen, kommer det endel spørsmål.

1. Hvordan ble det konstatert at kompressor var røket?

2. Hvordan hadde kompressor røket av test kjøring?

3. Hvorfor skal begge luftbelger også byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis 

1.leverte den inn på et annet verksted for var uaktuelt og betale så mye.Og fikk vite akkuratt hva som var galt. 

2. Hvorfor vet jeg ikke, mekaniker sa ord rett at han prøvekjørte bilen etter eu. Bilen var helt fin. Nå han var på vei til verkstedet så skjedde det at bilen sank og begynte og «hoppe»

3. Mekaniker tok diagnose og fikk feil med kompressor men ikke hva som var problemet med den.  mente at siden bilen var kjørt uten kompressor så måtte mest sannsynligvis begge belgene byttes også🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottatt.

Det er litt for enkelt å legge skylden på verkstedet for at kompressor er defekt. Det er ikke helt uvanlig at den kan suge inn fuktig luft, da fuktighetsfilteret blir fullt og blir kompressor sakte, men sikkert ødelagt av rust. Så dette kan ha oppstått FØR problemet ditt oppstod. Men det bare ikke så merkbart, da det er liten luft endring ved vanlig bruk i belgene.

Men at man bør bytte begge belgene fordi man har kjørt med de flate, er jeg noe usikker på. Jeg har gjort det før på min forrige e61 og det gikk helt med den siden det var problemer ihvertfall.

Kompressor får man tak i fra andre steder enn originalt, det samme med belger, så dette bør være fikset for under 10k om man skrur selv, eller maks 15k om verkstedet skal gjøre dette. Hver belg er maks 30 min og kompressor er maks 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...