Gå til innhold

Bremse henger

Fjellfarer1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Høyre bakbremse henger på min e92 2009 mod. Bremseskiven blir varm etter kort tid. Ser at klossene er mer slitt på høyre side. Hva er mest sannsynlig årsak til dette? Byttet skiver og klosser for ca 1.år siden. Da ble glidebolter frisket opp og smurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig defekt bremsecaliper. Enten rust på stempel eller rust/irr rundt spor til pakning så stempel går tregt.

Prøv å presse inn stempelet med en stor tang eller lignende. Det skal gå inn uten å bruke mye krefter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt sjeldent, men kan ikke utelukkes helt.

Først og fremst må du jo se om bremseklosser og glidere går fritt og evt løse opp disse. 

Ville så sett på caliper og se etter hull i mansjett, mansjett som har hoppet ut av sporet, ta til side mansjett og sett etter rust på stempel osv. Hvis dette ser bra ut kan du fortsette med å prøve å presse inn stempelet. 

Hvis du ikke får pressa inn stempelet på kaliper kan du prøve å åpne lufteskruen.

Blir kaliperen da lett å presse inn har du en defekt bremseslange. Er den fortsatt treg å presse inn/sitter fast har du en defekt caliper.

Hvis du ikke har erfaring med bremser vil jeg anbefale å få med noen som har erfaring til å se på det. 

Lykke til!

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å presse stempel inn, som oftest viss du ikke klarer å presse det inn for hånd eller ved å legge ett flattjern mellom skive og klossene er stempelet rustet fast og må da byttes.

Er vell ett par tusen for en ny regner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...