Gå til innhold

Kjøpshjelp F20


 Share

Anbefalte innlegg

Hei 😀

Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av F20 til meg og fruen. 

Etter å ha lest mye negativt om n47 motoren har jeg nå fått sansen for n13 etter endel gode tilbakemeldinger på diverse fora. 

Skulle gjerne tatt steget opp til LCI med b4x motoren men dette blir litt utenfor budsjettet som bil nummer to. 

Denne bilen her trigget interessen min da den kom til salgs idag. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=178655536

 

Synspunkter? 

Eneste jeg savner på denne er Harman Kardon og det nye m-sport rattet. Dette kan jo selvfølgelig ettermonteres. 

Håper også at setet kan justeres langt nok ned til en godt voksen mann på 190cm. 

Endret av davidvilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den ser fin ut.. Eneste jeg ville savnet var Takluke, adaptive lys, og hengerfeste (men det kan jo ettermonteres). 
Har selv en F20 116dA som fungerer helt supert, og med motor og drivverk forsikring er det ingen bekymringer :) (Forsikring gjelder til 200.000km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harman Kardon er nok ikke så enkelt å ettermontere (og dyrt), men bilen har HiFi 676, og det åpner for langt enklere ettermontering (enn både HK og Basic-anlegget), hvis du skulle finne lyden for veik. Normalt er det nok å sette inn en ny forsterker, som er plug and play, høyttalersettet på HiFi er OK.

Hvis du skal ha hengerfeste, er vel diesel å foretrekke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg riktig så fin ut den :) Har hatt en 2013 F20 116i med N13 selv, men det var manuell, og syntes den passa bilen bedre enn automaten som kunne bli litt masete. Men smaken er som baken. Flere har rapportert at automaten blir mye bedre ved tuning av motoren, mindre anstrengt.

Ser ut som den har det mest riktige, vi hadde Hifi-anlegget og var fornøyd med det. På disse bilene kan det være vanskelig nok å finne biler uten standardanlegget, så hadde tatt til takke med det. Som det nevnes over her er det enkelt å oppgradere Hifi. Hadde foretrukket Navi pro pga skjermen, men det er heller ikke så enkelt å finne. Nå er ikke jeg særlig høy, men jeg satte pris på den svært lave sittestillingen i denne bilen, så _tror_ ikke du på 190 skal ha problemer. Takluke kan føre til litt lavere takhøyde så det ville jeg ikke anbefalt når du er så høy. Synes den såg bra utstyrt ut med tanke på årsmodell og hvilken klasse denne bilen hører til i. Og ja, det er utrolig morsomme biler å ratte rundt i, savner vår enda og vi vurderte å bytte ut Cooper S'en vår i en slik igjen, men S'en blei ikke solgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for alle svar. 

Bilen er nå min, da jeg og fruen tok oss en liten kjøretur til Bergen. 
Bilen er helt fantastisk å kjøre. Den føles veldig tight og HiFi anlegget spiller overraskende bra. 
Hadde kanskje trodd den skulle være noe sprekere?? Se lenger ned, kanskje dette er problemet. 
 

Tre timer nord for bergen drar jeg bilen ut på tredjegiret og får følgende melding i infotainment systemet; Drivetrain, Continue the journey at a moderate speed. Full performance not available. 
 

Avtalte med en kompis at vi skulle lese ut feilkoder da jeg kom hjem og vi fant følgende;

Er spesielt 120308 jeg tenker på  

Håper det er noe så enkelt som charge pipe, tennplugger eller coils  

 

8CAB3FA0-B6FC-4112-A06D-A8625F19BE6F.png

Endret av davidvilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, davidvilla skrev:

Bump. 

Setter veldig pris på innspill her. 

Jeg fikk samme feilmelding i iDrive på min forrige F31 ifjor. Viste seg at turboen hadde takket for seg ( Takk og pris for bruktbil-garanti )
Jeg husker ikke helt meldingene jeg fikk opp i carly da, men spesielt den du referer til kan tyde på det samme.

Ikke for å skremme deg, men det kostet bavaria rundt 50k å fikse det.
Anbefaler uansett å få et bmw verksted til å sjekke det ut.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i annonsen at den har bruktbil garanti fram til 4/10. Du får sette deg inn i vilkårene evt kontakte de som står for garantien. 

Et kjapt google-søk indikerer alt fra valumlekasje, via føler til 2000 til defekt turbo. Merkeforhandler evt bmw-spesialist er veien å gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...