Gå til innhold

E34 M5 - airbag


sdhild99
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt en 1992 E34 M5. På denne er det montert et ratt uten airbag, noe som gjør at airbag-lampa lyser. Før en EU-kontroll må rattet byttes for at lampa skal slukke. Er det noen som vet hvordan man får slukket lampa slik at man slipper å bytte ratt før EU-kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Reef89 skrev:

Alle airbag lys alle biler må slettes/resettes med diagnose apparat/program.
(det er så klart bare mulig når feilkoden er ordnet)

Er du sikker på det når det gjelder så gamle biler? Jeg mener å huske at man kunne resette ganske mye på disse ved å kortslutte spesifikke PINs i den runde OBD1 kontakten.

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1265552

Hvis du bare er ute etter å lure den gjennom en EU kontroll kan du skru ut instrumentpanelet og nappe ut pæra bak airbag-symbolet vil jeg tro.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, scoot skrev:

Er du sikker på det når det gjelder så gamle biler? Jeg mener å huske at man kunne resette ganske mye på disse ved å kortslutte spesifikke PINs i den runde OBD1 kontakten.

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1265552

Hvis du bare er ute etter å lure den gjennom en EU kontroll kan du skru ut instrumentpanelet og nappe ut pæra bak airbag-symbolet vil jeg tro.

Nja, en fikk jo oil reset og airbag resett adapter som en plugget rett i 20pinsen med resett knapp på. Jeg måtte bruke den på min 94 E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Nja, en fikk jo oil reset og airbag resett adapter som en plugget rett i 20pinsen med resett knapp på. Jeg måtte bruke den på min 94 E36.

Stemmer. Og alt den gjør er å kortslutte mellom div PINs ( noen operasjoner avhenger av tiden det kortsluttes mens andre avhenger av motstand mener jeg å huske. Ta dette med en klype salt. ). Jeg resetter olje og inspeksjons intervall på min 98 E36 M3 med en liten ledningsstump :-) Mener det skal funke på airbag også, men kommer nok an på årsmod.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom en resetter airbag-lampa vil den vel begynne å lyse igjen nokså kjapt dersom airbagen faktisk ikke finnes? (grunnet ratt uten airbag) Så det blir kanskje å fjerne pæra som er løsningen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Lars89 said:

Du vil ikke kunne sletta lampa så lenge det er en aktiv feil. 

Er rattet originalt eller uoriginale? Uoriginale ratt skal skrives inn i vignkort

 

 

Hei, det er et originalt BMW-ratt men det inneholder ikke airbag og det er av en annen type enn det som ble levert med bilen. Det rattet som bilen kom med er et veldig stygt ratt. Det er altså et Bmw-ratt men ikke det som bilen ble levert med da den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...