sveigis Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 Som overskriften sier lurer jeg litt på dette . Står jo litt av hvert på nettet ,men forsøker meg her . Vrang å starte ved varm motor ? Litt småsur ved kald motor ? Smånykkete ved kjøring . Kjenner noen av dere igjen disse symptomene ? Kjekt med svar fra noen som har opplevd dette . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 Kjennetegnet vil være at sensoren viser noe annet enn omgivelsestemperatur på kald motor (før du har startet bilen) og viser noe annet enn ca. 90 grader når motoren er varm. Hvor mye sensoren påvirker ting vil også være motoravhengig. Dine symptomer høres mest ut som en gåen veivsensor på en M52, men du kommer nok til å få like mange ulike tips som antallet folk du spør. Alle komponenter som leverer verdier til ECUen og som kan leses ut digitalt bør leses ut og vurderes for å se om disse er plausible på det tidspunktet de blir lest ut. Hvis sensoren til å styre noe gir ut verdier som gir mening og oppfører seg normalt så ligger problemet som regel et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 24, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2020 8 minutter siden, E.C. skrev: Kjennetegnet vil være at sensoren viser noe annet enn omgivelsestemperatur på kald motor (før du har startet bilen) og viser noe annet enn ca. 90 grader når motoren er varm. Hvor mye sensoren påvirker ting vil også være motoravhengig. Dine symptomer høres mest ut som en gåen veivsensor på en M52, men du kommer nok til å få like mange ulike tips som antallet folk du spør. Alle komponenter som leverer verdier til ECUen og som kan leses ut digitalt bør leses ut og vurderes for å se om disse er plausible på det tidspunktet de blir lest ut. Hvis sensoren til å styre noe gir ut verdier som gir mening og oppfører seg normalt så ligger problemet som regel et annet sted. Ok ,glemte å si det men motoren er en m40b18 . Er vel kanskje ikke like lett å lese ut feilkoder på en 90 modell e30 ? Har null peil på akkurat den biten . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 Joda, Carsoft 6.5 så skal du greie å fiske ut litt av E30en, gitt at ledningsnettet er i orden. Tror jeg faktisk har en liggende som jeg har brukt på min E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 24, 2020 Share Skrevet Juni 24, 2020 (endret) Disse kan vel testes ved å måle motstand med multimeter også. https://www.e30zone.net/e30wiki/index.php/Blue_Temp_Sensor Endret Juni 24, 2020 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2020 Takk for svar dere ,da har jeg fått litt pekepinn på tingene 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå