Gå til innhold

Aux heater noen som veit?


Svennok
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke nødvendigvis en Webasto. BMW har noe som heter Aux Heater som er en elektrisk kjølevannsvarmer som skal hjelpe motoren å bli fortere varm etter at motor er startet. Denne drar kanskje over 1000Watt og er ikke særlig egnede hvis man kjører mye kortturer om vinteren. Det vil medføre problemer med strøm, lading og batteri.
Nå sier du ingenting om hvilken bil, hvilken program du bruker for å diagnostisere osv.

I alle slike saker så bør du få sjekket med en skikkelig diagnoseverktøy. Jeg ser på bildet E39 09/2000, så jeg tipper dette er bilen. Er dette diesel eller bensin?
Da bør du få kjørt diagnose med INPA eller Bosch ESI-tronic. Da vil du få mer info om feilen.

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Svennok skrev:

BMW X5 e53 diesel jeg har med Webasto

Da må du få noen med peiling på Webasto for å diagnostisere. Det kan være alt mulig. Glødeplugg, diesel-tilførselregulator(pumpe?), vannpumpe, temp-sensor osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Last ned Webasto Thermo Test og koble PC'en til i-bus systemet i bilen. Da får du opp det som er av feilkoder lagret i webastoen. Programmet er også i stand til å lese av ulike momentanverdier og teste individuelle komponenter som vifte, pumpe, glødeplugg etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...