Gå til innhold

Ikke kontakt med parksensor


Rstavne
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW F11 2012 modell. Parkeringssensorene fungerer ikke, og jeg har lokalisert at det er den bak på venstre side som er problemet. 
 

Etter bytte til ny fungerte den heller ikke, og for å utelukke problemer med den nye sensoren, byttet jeg over til en av de jeg vet fungerer. Det gjorde den ikke da jeg satt den bak på venstre, altså er det brudd et sted.

 

Noen som har opplevd lignende eller har gode tips til hvor jeg skal starte feilsøkingen? Tenker ledningsbrudd er det mest åpenbare, men etter søking på nettet finner jeg 999 forskjellige synsinger og tanker uten særlig troverdighet. Noen innspill? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den mistenkte sensoren ikke fungerer om den blir flyttet på så er det jo (97,65% sannsynlig) ledningsbrudd et sted. Da åpner du kabelpølsene i fanger og fra skjøten fra fanger og innover i bilen og leter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å begynne å grave her

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Så litt på skjemaet og det virket ikke så ille å feilsøke. Som du sa så kan det være ledningsbrudd men husk også selve kontaktene kan feil. Hvis du har noe spray for å rense kontakter kan du jo prøve det først. Ledningsbrudd kan jo skje, men selve kontakten er en mer sårbar komponent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen modeller er det vanlig at PDC-boksen blir stående i vann, men jeg vet ikke om det gjelder F11. Uansett greit å sjekke at alt ser bra ut i den enden. Tipper, som @Reef89 sier, at det er kablingen. Mitt inntrykk er at kabelen er mer utsatt jo nærmere sensoren du kommer, så begynn i enden med sensoren.

Hva sier feilmeldingen i iDrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...