Harald B Swahn Skrevet Juli 8, 2020 Share Skrevet Juli 8, 2020 Hei Har ein 320i 2005 mod som eg har fått følgende feilkode på. P0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2) Er det noen som har tips her? Er det sensor på eksos rør som er defekt? Takk for svar. Mvh Harald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 8, 2020 Share Skrevet Juli 8, 2020 https://www.yourmechanic.com/article/p0139-obd-ii-trouble-code-o2-sensor-circuit-slow-response-bank-1-sensor-2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald B Swahn Skrevet August 22, 2020 Forfatter Share Skrevet August 22, 2020 Hei. Har byttet sensor, men ser at eg ikkje får noe verdi fra sensor på live data. Er det noen som har noen tips her? Er det mulig å komme til kablene et annet sted for feilsøking. Finnes det ein oversikt hvor kablene går til? På forhand takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 22, 2020 Share Skrevet August 22, 2020 Kabel fra lambda går nok rett til DME. Ved å måle på begge ender kan du sjekke om det er ledningsbrudd. Koblingsskjemaer finner du her: https://www.newtis.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald B Swahn Skrevet August 24, 2020 Forfatter Share Skrevet August 24, 2020 Hei. Er det mulig å koble sensor 1 på bank 2 for å sjekke om det er ledningen eller sensor? Og koble sensor 2 bank 2 på bank 1. Eller er dei forskjellige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2020 Share Skrevet August 24, 2020 (endret) Feilkoden er ikke nødvendigvis en beskjed om at sensor er defekt. Feilkoden bare sier at lambda bank 1 ikke responderer så fort som den burde. Det kan være andre problemer, slik som en dyse som er åpen og sender bensin igjennom selv om du har gått av gassen. Du burde kanskje måle bensintrykk først, for å se om det er en lekkasje i dysene. Endret August 24, 2020 av Otis Skrivefeil Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald B Swahn Skrevet August 24, 2020 Forfatter Share Skrevet August 24, 2020 Hei. Det er sikkert rett. Men tenker det må være noe galt med ledningene til sensor eller sensor siden den ikkje reagerer på livedata. Den ligger konstant med 0 volt. Sensor 2 på bank 2 reagere i livedata. Forbruket er normalt på den, ca 0,87 på mila, stort sett små kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2020 Share Skrevet August 24, 2020 Tja, det høres jo feil ut. Du kan nok bytte om på kablene uten spesielle problemer, for å teste. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet August 26, 2020 Share Skrevet August 26, 2020 På 24.8.2020 den 22.08, Otis skrev: Tja, det høres jo feil ut. Du kan nok bytte om på kablene uten spesielle problemer, for å teste. HAr kode selv P0500 for ikke bort koden MEN alt av ABS er grundig testet og ringene;) ingen lampe bare feilkode på mitt bMW1 serie apparat batteriet er nå kodet å;) så noe og bry seg om? står pending på koden. bilen går som den skal da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 26, 2020 Share Skrevet August 26, 2020 Kan ikke se for meg at p0500 har noe med lambda å gjøre, om det var det du lurte på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald B Swahn Skrevet August 27, 2020 Forfatter Share Skrevet August 27, 2020 Ein liten oppdatering på saken. Det er ikkje mulig å bytte om på bankene, pluggene er litt forskjellige. Men andre ord idiotsikkert. Men målte med multimeter mens motor gikk, og det kommer verdier fra sensorer. Så dei er iallefall ok. Har ikkje fått noen feilmeldinger etter bytte av sensor, så eg lar det være slikt til noe nytt dukker opp. Takk for hjelpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet August 28, 2020 Share Skrevet August 28, 2020 På 26.8.2020 den 21.40, Otis skrev: Kan ikke se for meg at p0500 har noe med lambda å gjøre, om det var det du lurte på. nei abs https://www.yourmechanic.com/article/p0500-obd-ii-trouble-code-vehicle-speed-sensor-malfunction-by-spencer-clayton Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 28, 2020 Share Skrevet August 28, 2020 Så du sier det er feil med ABS hjerne da? Da skifter du den da. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet August 29, 2020 Share Skrevet August 29, 2020 17 timer siden, Otis skrev: Så du sier det er feil med ABS hjerne da? Da skifter du den da. abs ledingen har jeg skiftet alt av det men feilen er det fortsatt, men abs hjerne ikke skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå