Gå til innhold

Kode nye edc dempere,


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, skal prøve meg på å kode nye fjærbein bak på min F01, det er edc dempere med luftbelg i et. Har bestilt meg en pc med ferdig oppsatt ista+ og diverse andre programmer, har også bestilt en enet kabel. Kan jeg bruke dette til å kode nye dempere eller må jeg ha icom for å kode disse med ista+ slik at jeg trenger esys sammen med enetkabelen? 

Må prøve å lære meg dette men starter helt fra scratch nå 😳

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Enet + esys funker fint til å kode nye EDC dempere :)

Har hørt fra de "lærde" at ENET og Ista ikke er å anbefale til programmering. Vet ikke eksakt hvorfor. 

 

Nei satt å vurderte en icom Next A for å kunne bruke Ista men de kosta jo fort 5-7 tusen for en original. Takk for svar, da får jeg laste ned esys og prøve det 👌

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har akkurat utført dette på min F11 hvor jeg skiftet EDC dempere bak og de skulle kodes til bilen. 

Jeg utførte det med Enet kabel og Esys launcher pro. Har fått låne en kabel av @///M-ini95 og lastet ned programmet på nettet. Skriv meg en PM om du lurer på noe så kan jeg nok sikkert hjelpe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carlsius skrev:

Jeg har akkurat utført dette på min F11 hvor jeg skiftet EDC dempere bak og de skulle kodes til bilen. 

Jeg utførte det med Enet kabel og Esys launcher pro. Har fått låne en kabel av @///M-ini95 og lastet ned programmet på nettet. Skriv meg en PM om du lurer på noe så kan jeg nok sikkert hjelpe ;) 

Setter pris på det, dempere er i Tyskland nå så jeg håper å få bytta de i løpet av uka som kommer.  Er forøvrig helt grønn i bruken av Esys så der trenger jeg veiledning. Jeg observerte at du nylig bytta på din F11 så jeg vurderte å spørre etter hjelp i tråden din eller noe 😊

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei 

Hvordan gikk det med å kode inn edc dempere med esys? Eg har akkurat bytta mine dempere bak på ein 2014 f11 og har lasta ned esys på pc’en og har og kobla til bil med e-net kabelen, men fant ikkje ut hvordan man får slettet feilkode eller koder inn de nye demperene. Var også akkurat nå opp på et lokalt verksted her som prøvde med launch diagonoseutstyr, de fikk det ikkje til. 
Kan dere gi noen tips med hvordan man bruker esys til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

38 minutter siden, rtsu skrev:

Hei 

Hvordan gikk det med å kode inn edc dempere med esys? Eg har akkurat bytta mine dempere bak på ein 2014 f11 og har lasta ned esys på pc’en og har og kobla til bil med e-net kabelen, men fant ikkje ut hvordan man får slettet feilkode eller koder inn de nye demperene. Var også akkurat nå opp på et lokalt verksted her som prøvde med launch diagonoseutstyr, de fikk det ikkje til. 
Kan dere gi noen tips med hvordan man bruker esys til dette?

Hei, ta en titt i tråden til @Carlsius her har han lagt ut  bruksanvisning. For min egen del så satte jeg på fjærbein som hadde stått på en bil som var kollidert på 17.000km så da viste det seg at det ikke behøvdes koding da de allerede hadde stått på en bil. 

Jeg fulgte forøvrig bruksanvisningen som nevnt over og den var grei å forstå 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...