Tajs6 Skrevet Juli 10, 2020 Share Skrevet Juli 10, 2020 Hei! Jeg har en 530d 04 som fjusker under kjøring. Gjelder både akselerering og når jeg kjører vanlig i stabil fart. Plugger jeg ut LMM så forsvinner problemet. Jeg kjøpte ny LMM hos bildeler.no men også denne gir samme problemer når jeg plugger i.. noen som har erfaring med produkter fra bildeler.no?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 10, 2020 Share Skrevet Juli 10, 2020 Jeg har ikke personlig erfaring med bildeler.no, men kjenner folk som har kjøpt derfra, og de virker fint de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tajs6 Skrevet Juli 10, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2020 Prøvde etter jeg byttet LMM’en å resette adaptions i ISTA. Så resettet dem til 0. Men etter å ha kjørt en stund og merker at problemet enda er der går jeg inn i ISTA under «MAF» og ser at verdiene enda er på 0?! kan det være da en lekkasje en plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 10, 2020 Share Skrevet Juli 10, 2020 Det er noen LMM som må kodes inn. Alternativt så ligger problemet et annet sted, når du drar ut LMM så går bilen i nødmodus light og dermed går bedre. Når du plugger den inn igjen så går den dårligere fordi en annen sensor (eller LMM) sender tullete signaler. Hva sier feilkodene og live-data? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tajs6 Skrevet Juli 13, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2020 Får opp feilkode noen gang på luftmengdemåler. har lagt ved bilde av livedata, på varm motor. «actual value» hopper opp og ned fra 250 mg til 550 mg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 13, 2020 Share Skrevet Juli 13, 2020 Kan det være en luguber EGR ventil? Evt spjeld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tajs6 Skrevet Juli 13, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2020 Egr er nylig renset ihvertfall.. mistenker en vakumlekkasje som sikkert blir skøy å finne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 13, 2020 Share Skrevet Juli 13, 2020 Har du trykkluft så kan du sikkert finne den fort. Evt røykmaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tajs6 Skrevet Juli 14, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2020 Vel, tok av innsuget idag for å inspisere litt på vakuumslanger rundt om. Ser at slangen fra vakuumpumpen er litt morken og i en kraftig bøy.. og en «rille» i slangen inn til EGR. Renser innsug samtidig. Bilen går også bedre med MAP ute, men med LMM inne. Så får prøve å bytte/rense den og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå