Gå til innhold

Luftmengdemåler e60


Tajs6
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg har en 530d 04 som fjusker under kjøring. Gjelder både akselerering og når jeg kjører vanlig i stabil fart. Plugger jeg ut LMM så forsvinner problemet. 
 

Jeg kjøpte ny LMM hos bildeler.no men også denne gir samme problemer når jeg plugger i.. noen som har erfaring med produkter fra bildeler.no?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde etter jeg byttet LMM’en å resette adaptions i ISTA. Så resettet dem til 0. Men etter å ha kjørt en stund og merker at problemet enda er der går jeg inn i ISTA under «MAF» og ser at verdiene enda er på 0?! 
kan det være da en lekkasje en plass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen LMM som må kodes inn. Alternativt så ligger problemet et annet sted, når du drar ut LMM så går bilen i nødmodus light og dermed går bedre. Når du plugger den inn igjen så går den dårligere fordi en annen sensor (eller LMM) sender tullete signaler. 

Hva sier feilkodene og live-data?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tok av innsuget idag for å inspisere litt på vakuumslanger rundt om. Ser at slangen fra vakuumpumpen er litt morken og i en kraftig bøy.. og en «rille» i slangen inn til EGR. Renser innsug samtidig. Bilen går også bedre med MAP ute, men med LMM inne. Så får prøve å bytte/rense den og!

AEEA178D-19BD-4C43-8720-846B4C32C793.jpeg

A482E1E2-EF28-408D-BD29-8A9C397DBA01.jpeg

E2AE9752-DDB4-46C0-96B7-8501082640B7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...