Gå til innhold

Drar dårlig opp til 2500rpm, men skyter godt fra 3000rpm???


Kinestrand
 Share

Anbefalte innlegg

Har du funnet ut av feilen?

Jeg har tilsvarende problem på min E60 530dx 2010. Problemet kommer og går, og blir værre og værre. Har hatt en tuning fra 235 til ca 260 for ca 5 år siden, 3 år før problemene startet.

Først merket ikke verkstedet feilen selv om jeg varslet om denne. Veldig treg ved lavt turtall, men mindre problem når motor var kald. Jeg leverte bilen inn 3 ganger før de merket problemet. Problemet kommer og går så kanskje ikke rart de ikke merket det.

Har lest av feilkode på LMM: 

    DME/DDE: 

    3FF0 Luftmassenmesser, Fehler bisher nicht aufgetreten

    144960 km, 145944 km

Byttet LMM. Det virker som om bilen fungerte ok en liten stund, men så tilbake til normalt treg.

Etter en stund fikk jeg DPF feilvarsel. DPF renset på verksted. Virker ikke som om den starter regenerering av DPF pga problemet, så DPF feilvarsel tilbake. Sjekket EGR på verksted. Byttet en del slanger. Ikke originalt verksted men de skal være flinke på BMW i følge ryktene.

Det jeg har merket er at turtallet forandrer seg hele tiden når jeg har konstant middels gasspådrag. Er dette indikasjon på at feilen er mekanisk og ikke elektronisk?

Har brukt en del penger på verksted siste tiden. En del av det går på andre feil. Hvordan ville dere gått fram i forhold til verkstedet for å feilsøke? Originalverksted for feilsøking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng med termostat/kjølevæsketemp. Har byttet en termostat fordi kjølevæsken var nedi 60-70 etter flere timers kjøring. 

Men kan være noe med kjølevann. ser i kjørecomputeren at KTMP-MOM kryper opp i 98 grader i oppoverbakker i 50 km/t. Og når jeg setter bilen til å gå på tomgang i 10 minutter så forblir temperaturen 96 grader. Hadde forventet at den krøp ned igjen ganske raskt?

Ved kaldstart så er bilen noenlunde ok. Etter par minutter så begynner tregheten i gassrespons. Etter 5-10 minutter kommer feilmelding angående DPF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...