Mariuse34 Skrevet August 5, 2020 Share Skrevet August 5, 2020 X5 prosjektet mitt ble ikke noe av og jeg lukter nå på en e60 med n52-motor. Servo er dæv. Eier sa den hadde laget en del lyd den siste tiden før den takket for seg. Tenker derfor pumpe. Åssen er det å bytte servopumpe på n52? Skjønt det er en drittjobb på m54-bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 5, 2020 Share Skrevet August 5, 2020 Hæ? Drittjobb å bytte hydraulisk pumpe? Er det ikke å ta av multireima, koble fra et par slanger og skru pumpen vekk fra braketten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 5, 2020 Forfatter Share Skrevet August 5, 2020 7 minutter siden, E.C. skrev: Hæ? Drittjobb å bytte hydraulisk pumpe? Er det ikke å ta av multireima, koble fra et par slanger og skru pumpen vekk fra braketten? 5 skiftenøkler og 4 timer jobb, ifølge pelican. Det er dog for m54. N52 virker lettere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 5, 2020 Forfatter Share Skrevet August 5, 2020 Og påvirkes dette av at bilen har hydro steering-servotronic? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 5, 2020 Share Skrevet August 5, 2020 Jeg sjekka Pelican og det var like mye jobb som jeg trodde det var. Har byttet oljefilterhuspakning på M54 på E39 og det er sånn ca. det samme du må gjøre for å dra ut pumpen, minus det å koble av slanger selvsagt. Hydro-styring servotronic eller hva det enn heter endrer ikke så mye på framgangsmåten. Burde være overkommelig å gjøre selv. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 6, 2020 Forfatter Share Skrevet August 6, 2020 22 timer siden, E.C. skrev: Jeg sjekka Pelican og det var like mye jobb som jeg trodde det var. Har byttet oljefilterhuspakning på M54 på E39 og det er sånn ca. det samme du må gjøre for å dra ut pumpen, minus det å koble av slanger selvsagt. Hydro-styring servotronic eller hva det enn heter endrer ikke så mye på framgangsmåten. Burde være overkommelig å gjøre selv. Bra. Jeg kjøpte bilen nemlig 🤦 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 6, 2020 Forfatter Share Skrevet August 6, 2020 23 timer siden, E.C. skrev: Hæ? Drittjobb å bytte hydraulisk pumpe? Er det ikke å ta av multireima, koble fra et par slanger og skru pumpen vekk fra braketten? Noen tanker om å tømme for olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 6, 2020 Share Skrevet August 6, 2020 Renner ut når du tar av slangene, bare fang opp i en bøtte/oljekar, sånn sett kan det være lettere om bilen står på ramper/bukker. Du ser nok hva som er mest praktisk selv. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 8, 2020 Forfatter Share Skrevet August 8, 2020 noe mer enn pumpe som bør byttes i samme slengen? Reservoaret ser slettes ikke så verst ut, og er ikke fullt av den klassiske bmw-gunken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 8, 2020 Share Skrevet August 8, 2020 Slanger om de svetter, slangeklemmer som blir dårlige og fører til lekkasjer. Du kan jo ta reservoaret allikevel, det sitter vel et filter der. Evt. rense den litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 19, 2020 Forfatter Share Skrevet August 19, 2020 Pumpen er løst. Men er denne klemmen bare en vanlig slangeklemme? Altså, bare å dra av og erstatte? Vet det er banjobolt på den andre. Noe poeng med en oljeoppsuger, eller skal jeg bruke et kar og satse på at ikke blir så mye søl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 19, 2020 Share Skrevet August 19, 2020 Er vel banjobolt på siden med trykk, dette er returen fra beholder uten trykk, så her duger det med en vanlig klemme. Et kar og noen filler så er du i boks. Du kan jo tette slangen med fingeren når du tar av og tømme oljen i f.eks. en flaske. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 20, 2020 Forfatter Share Skrevet August 20, 2020 Fått av alle bolter og slanger, bortsett fra det jeg ventet skulle være en banjobolt på undersiden. Det er det ikke, det er den mutteren nederst i høyre hjørne her. Men hos meg virker den å sitte fast, den vrir seg med ledningen når jeg skrur. Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å slippe taket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 20, 2020 Share Skrevet August 20, 2020 Varme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet August 20, 2020 Forfatter Share Skrevet August 20, 2020 (endret) 2 minutter siden, Otis skrev: Varme For å presifisere, så løsner bolten fra pumpen, men den snur ikke rundt sin egen akse på slangen, som gjør at slangen vrir seg med bolten. Ang varme: Type varmepistol eller mer drastisk? Endret August 20, 2020 av Mariuse34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå