Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er svært mange potensielle problemer her. Men det første man starter med er diesel, luft og strøm.

Gjerne en diagnose om du kan, det kan hjelpe deg masse.

Skrevet

Problemet er batteriet er fult, men er noe elektrisk tull som gjør at den ikke vil kinne ( starter går ikke rundt ) samt at mye av det elektriske fungere ikke bare noe av det.

Skrevet

Ville startet med å koble på diagnose og slette alle feilkoder, for så å se hvilke feilkoder som fortsatt ligger inne.

Skrevet

Hvilken årsmodell er dette?

Har du undersøkt for fukt?

Har du undersøkt om det noen blåse sikringer? 

Skrevet

Er det ikke E39 som har en hemmelig modul med sikringer under dørken på passasjersiden? Og som er svært utsatt for fukt?

  • 2 months later...
Skrevet

hei har fått strøm nå, var sikkrings ved under passasjer side som var rustet. men har problemer med høytrykks pumpe til diesel.

byttet følepumpa i tank så kommer masse diesel fram. men får ikke diesel til dyser og innsprøytnings røret heller.

kommer ikke noe ut av den tappen på høytrykks pumpa. kommer også en rar lyd fra den når tenning slårs på akkurat som det er luft i den, må den evt manuelt luftes? eller er evt regulerings ventilen gåen? / tett

bilen har stått ei stund. kan evt prøve å lufte med vakum mens tenning står på?

noen som har erfaring med dette??

får feil kode på trykk også.

Skrevet

Les første siden i dieseltråden, der står det hvordan du ikke skal sjekke på en common rail motor. 

Luftinga går av seg selv når du setter tenninga på og venter litt.

  • reng changed the title to J

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...