Gå til innhold

Bytte frostvæske E70


AndyP
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Nei absolutt ikke!! 

Det er bare å gratulere BMW E70 for å være eneste bilmodell jeg har vært borti som har radiator uten tappekran, og der det tilsynelatende er umulig å bytte frostvæske. Men verkstedene må jo tjene penger. . .

Ellers er det en god bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
8 timer siden, Otis skrev:

Jeg tror ikke alle e70 har den der krana faktisk. Husker ikke helt alle detaljer, men jeg synes å huske det...

Mulig, men det er iallefall fra delefilmen til min 2013 E70 30d. Men har foreløpig ikke sjekket om krana fysisk er der ☺️

Litt usikker på når og om kjølevæsken min noen gang har vært bytta. og om man evt. kan finne det ut. Det er jo ikke noe punkt for det i serviceheftet.

Norsksolgt bil med samme eierfamilie de første 8,5 årene før jeg kjøpte den.

Bilen hadde 10 års serviceavtale som gikk ut i fjor (rakk akkurat å få byttet bremsevæske gratis i fjor).

Skulle nok ha kjørt mye mere så kunne jeg ha fått gratis service av både ditt og datt.

Bytte skiver foran i sommer, de var godt under minstemålet. Og det var de nok før jeg kjøpte bilen også, har knapt kjørt 10k km (mest langkjøring).

Så Sulland har kanskje tatt en liten snarvei der, og jeg oppdaget det ikke før serviceavtalen var utløpt. Men like greit så vet jeg at det er gjort skikkelig, av meg selv 😃

Dvs. jeg er vel ikke helt sikker på om bilen hadde BMW Service Inclusive, eller Service Inclusive Plus (som også dekker slitedeler).

Kanskje det står en eller annen plass, men den tiden er uansett forbi så det er for sent.

Har ikke fått opp lokket på ekspansjonstanken engang). Tør ikke bruke makt, men skal nok få det til 😃 

Bør vel bytte frostvæska en vakker dag selv om telleren viser bare 96k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...