Bimmernew Skrevet August 31, 2020 Share Skrevet August 31, 2020 (endret) Hei! Jeg har har olje lekkasje fra oljefilterhus se fra 0:07, du ser er brundt rundt oljefilterhuset har bestilt ny paking under til den. Men fikk beskjed av verksted olje svetting motor bak girkasse og nedkant motor lekkasje sa BMW verksted. Men er jo oljesvetting ser ikke oljedammer under bilen. Dette var på Eu kontroll i mars i år og dem sa solje-svetting og må kjøre litt for og se noe mer og fått motorvask å. Og bilen bruker ikke unormalt med olje men måtte etterfylle en 1 liter i år og fått motorvask og fullt oljeskift i i aug i fjor +filter. Så det store spørsmålet er farlig på en N46 motor den svetter litt olje? og kan det være dårlig filter rundt oljefilterhus? lokket? eller holde det og skifte paking under den? Er jo rart ser ut som om oljen er fra øversiden og rennet ned hmm og ser tydelig bak på venstre side liten olje dam bak til venstre for oljefilterhus og litt under bak og ikke mye men bak der. Prøver og skrive så nøyakting som mulig. Hjelp!!! Endret Juni 25, 2021 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 1, 2020 Share Skrevet September 1, 2020 Nei, det er ikke farlig. Nei, det er ikke dårlig filter, men kanskje pakning. Bør feilsøkes på. Kanskje rundt lokk. Må feilsøkes på. Kanskje det er nok med ny pakning. Må feilsøkes på. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet September 1, 2020 Forfatter Share Skrevet September 1, 2020 (endret) 2 timer siden, Otis skrev: Nei, det er ikke farlig. Nei, det er ikke dårlig filter, men kanskje pakning. Bør feilsøkes på. Kanskje rundt lokk. Må feilsøkes på. Kanskje det er nok med ny pakning. Må feilsøkes på. Jeg skjønner det er også det jeg har kommet fram til skal sjekke takk. Uanett jeg så tydelig mer nå at det er lekkasje undero ljehuset så ja pakning under der. Jeg skal ha ny olje of filter uansett;) Og jeg startet bilen hvis oljefilterhuset ikke var skrudd helt igjen og det medførte olje håvet rundt motorrommet så skal jeg bare spyle rundt motorommet? Skulle skiftet paking og fikk ikke av den siste skruen og tenkte ikke farlig og starte bilen da hvis huset ikke var tett men tog grundig feil masse olje rundt motorrommet. Men ikke mange sekunder var på tomgang kanskje 3 sekunder. Noen tipsl itt krise nå? Endret September 1, 2020 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 1, 2020 Share Skrevet September 1, 2020 Bare vask og sjekk nivå på motor. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet September 1, 2020 Forfatter Share Skrevet September 1, 2020 (endret) 25 minutter siden, Otis skrev: Bare vask og sjekk nivå på motor. ok takk tenkte det også selv men har ikke peilepinne men du mener sjekke olje nivået sikkert skal først og fremst få på oljehuset og ny paking og vaske ja. Ok da satser jeg på det. takk men hvor mye olje tror du ble tappet av oljefilterhuset? var under den lekket masse olje rundt motorommet ganske mye over alt i motorrommet så det ut som på reimer å;( så du mener bare vaske og reint sikker? må få en 100% bekreftelse. Endret September 1, 2020 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 1, 2020 Share Skrevet September 1, 2020 Aner ikke hvor mye olje du mistet. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet September 1, 2020 Forfatter Share Skrevet September 1, 2020 (endret) På 1.9.2020 den 20.13, Otis skrev: Aner ikke hvor mye olje du mistet. ikke jeg heller men skal sjekke i morgen men så mye ut og olje under bilen å etter oljejuset men olje på registerreim? da skriker den sant? Edit: nesten ALT av motorolje lakk på 3 sekunder ca av oljefilterhuset helt sykt var under en halv liter igjen av gammel olje. Så med andre ord mistet nesten alt sammen. Nå ny olje of filter og pakning under(skal ta på siden senere) og gammel filter var også dårlig Skal aldri tulle med oljehuset igjen. Og skal skifte viftereim å senere og motorvask i morgen. Og da regner jeg med ikke noe mer olje svetting mer forhåpenligvis. Endret September 2, 2020 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet Juni 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2021 (endret) Ny update På min egen tråd som fler av dere vet påroblem med vanos men er fiksa nå så det er bra men etterfylter 1 liter pga vanos trøbbel men 1 liter bare forsvant etter 3 uker så meget tydleig lekkasje heldgvis da. Er det vakump paking typsik det se vedlegg? Ser vledig lsik ut på meg da. Vet også kjent problem med oppstod i det siste den lekkasjen der etter stramma bolter men tror egt pga vakum pakning blitt værre og egt bilen min brukt mye olje alltid men før var oljefilterhus var bra lenge etter vanos tull. Og på Eu i fjor sa olje svetting på motor gir under bilen ene fra oljefiterhus er OK nå da men andre må jo være vakump som renner ned i motor/gir? Noen innspill? UPDATE: Da ble dette løst var pga bolt ødelagt alt fiksa nå;) var IKKE vakum pumpe den lakk ikke Endret Juni 22, 2021 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet Juni 24, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2021 OK en kjedelig update da jeg har msita MER olje etter bolt ble fiksa og toppaking på jeg så med mine enge olje vedkommende gjorde en god jobb. Så hva i all verden da hjelp???? Er krise kan være olje sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juni 24, 2021 Share Skrevet Juni 24, 2021 Lyser oljelampa rett etter at du har skrudd av tenninga? Hvis nei, da funker sensoren i bunnpanna Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet Juni 24, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2021 (endret) 28 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Lyser oljelampa rett etter at du har skrudd av tenninga? Hvis nei, da funker sensoren i bunnpanna Nei det er ingen oljelampe som lyser og da har vi dekka det. Men hva tror du er prob da? BARS skal være bra har hørt. Var vanos tull og bolt tull veldig enkelt var bolt ikke på plass 100 og vanos tett. En fiksa det for meg med bolt men rett etter på i dag så sank olje hmmm etterfylte 1 liter ingen ting hjalp så ingen endring i dash. EU sa litt lekkasje nedkant motor og litt blått bak på girkasse i fjor og paking på oljekjøer fiksa. Kjørte jo en god stund når alt var bra. Han slipte av bolten også kan komme rester gjort dette? Ser ingen lekkasje mer i motorrommet. Ingen blå ekos on ingenting på bakken. En sa dette: Men husk. Miste lite og. Skifte mye ok. Men har bunnpanne pakning begynt å ryke vil den til slutt ryke helt. Har ikke noe med vanos. Bolt eller noe. Er bare tilfeldig. Vanos kan ikke miste olje. Men bruker den olje så renner det ut i eksos. Så ventil tetning. Eller lekker under. Uansett hva vi snakket om så kjøp nå BARS og prøv. Skader ikke og alle lekkasje kan stoppe. Vi kan snakke hele tiden men hjelper ikke så lenge jeg ikke har bilen her. Så derfor sier jeg prøv BARS stopper det da så er det pakning. Mister du enda olje så ventil tetning. Endret Juni 24, 2021 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet Juni 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2021 (endret) God update heldigvis! Bilen stod nå på flatt platform og da viste den maks mulig olja tok tid og synka ned. For ca 3 uker siden 0;5 fylte på og nå 0,5 i går. For håpe den ikke synker mer da ser på kjøre-computer på dash. Men kanskje motor må bli mer varm for at dash må vises korrekt? For bilen nå var ikke varm hvis sjekka på dash. For jeg ser ikke noen tegn til lekkasje. Inntil videre løst for håpe ikke synker mer da. Hva tror dere om dette? Glad update 2: Dette er nok bra nå en sa dette: et kan enten være sensor viste feil. Og at du ikke mistet olje faktisk. Eller at du hadde mista oljen før bolt og pakning ble fikset. Sensor ER OK. BOLT OK Pakning OK. YESSS skal ta mer update hvis mer på denne tråden. Endret Juni 27, 2021 av Bimmernew ny update Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet Januar 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2023 (endret) På 25.6.2021 den 13.34, Bimmernew skrev: God update heldigvis! Bilen stod nå på flatt platform og da viste den maks mulig olja tok tid og synka ned. For ca 3 uker siden 0;5 fylte på og nå 0,5 i går. For håpe den ikke synker mer da ser på kjøre-computer på dash. Men kanskje motor må bli mer varm for at dash må vises korrekt? For bilen nå var ikke varm hvis sjekka på dash. For jeg ser ikke noen tegn til lekkasje. Inntil videre løst for håpe ikke synker mer da. Hva tror dere om dette? Glad update 2: Dette er nok bra nå en sa dette: et kan enten være sensor viste feil. Og at du ikke mistet olje faktisk. Eller at du hadde mista oljen før bolt og pakning ble fikset. Sensor ER OK. BOLT OK Pakning OK. YESSS skal ta mer update hvis mer på denne tråden. Er gammel tråd som ikke ble oppdatert var større feil dette med olje lekkasje men det ble løst funnet ut var pga Stemvalve Seal ødelagt! Endret Januar 24, 2023 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå