Tr4p Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 Hei! Jeg kjøpte en 2006 3 serie 316i her om dagen. Første BMWen jeg har eid, og er kjempefornøyd! Den har gått 95 000 km, har dokumentert og fulgt service alle år. Virker som den har blitt godt tatt vare på. Den ble EU godkjent for 2 måneder siden, gikk igjennom uten feil. Jeg har relativt dårlig peiling på bil. Er det register reim på denne modellen? Eller kjede? Er det noen viktige ting som kan dukke opp, som jeg burde passe på når bilen runder 100 000 km? Hvordan kan jeg i beste stil ta vare på bilen og være litt føre var på typiske ting som kan skje? (Utenom å sette av penger til rep, for senere) Håper ikke det her ble alt for lite spesifikt! Første posten her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 Det er kjede. Det er mange ting som kan gå galt, og med denne motoren pleier det å skje. Typiske ting er å skifte alle væsker og vaske bilen og få bort salt. Dette vil sørge for å holde enkelte ting i sjakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tr4p Skrevet September 10, 2020 Forfatter Share Skrevet September 10, 2020 4 minutes ago, Otis said: Det er mange ting som kan gå galt, og med denne motoren pleier det å skje. Er det problemer som vanlig service vil oppdage? Er det noen spesifike problemer jeg burde få sjekket når jeg treffer en viss km stand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 Sannsynligvis ikke, feilene på disse motoren oppstår jeg gjerne helt uventet. Men å skifte olje oftere enn det bilen vil, KAN bidra til å gi deg en mer holdbar motor. Nei, det synes jeg ikke. Om man følger service og skifter olje oftere enn normalt. Og kanskje hører etter problemer, så bør det gå rimelig bra. Om du ikke er kompetent, så bør du KANSKJE få en person til å se over bilen 1-2 ganger i året etter evt problemer. Ron Jeremy og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 57 minutter siden, Otis skrev: Sannsynligvis ikke, feilene på disse motoren oppstår jeg gjerne helt uventet. Men å skifte olje oftere enn det bilen vil, KAN bidra til å gi deg en mer holdbar motor. Nei, det synes jeg ikke. Om man følger service og skifter olje oftere enn normalt. Og kanskje hører etter problemer, så bør det gå rimelig bra. Om du ikke er kompetent, så bør du KANSKJE få en person til å se over bilen 1-2 ganger i året etter evt problemer. Som Otis sier! Men skal man lytte etter registerlyden, bør man ikke ha kaldstart, lyden(e) er tydeligere på varm motor. Ellers bytt olje, pass på og bruk hodet ellers så krysser vi fingrene for at du kommer til å kjøpe en BMW neste gang også 😉 lykke til og nyt bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tr4p Skrevet September 10, 2020 Forfatter Share Skrevet September 10, 2020 4 minutes ago, Ron Jeremy said: Som Otis sier! Men skal man lytte etter registerlyden, bør man ikke ha kaldstart, lyden(e) er tydeligere på varm motor. Ellers bytt olje, pass på og bruk hodet ellers så krysser vi fingrene for at du kommer til å kjøpe en BMW neste gang også 😉 lykke til og nyt bilen! Hvordan høres registerlyden ut? Jeg nyter bilen veldig enn så lenge! Er første gangen jeg har hatt følelsen av å eie en "ordentlig" bil. Vært mye Golf og Corolla siste årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 10, 2020 Share Skrevet September 10, 2020 2 timer siden, Tr4p skrev: Hvordan høres registerlyden ut? Jeg nyter bilen veldig enn så lenge! Er første gangen jeg har hatt følelsen av å eie en "ordentlig" bil. Vært mye Golf og Corolla siste årene. Vet bare hvordan det var på min «forbedrede» N47 diesel. Var en «raslelyd». Ikke let etter problemer eller ulyd, nyt bilen og pass godt på den 😉👍🏻 Tr4p og Marius2002 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå