BrutalBuz Skrevet September 21, 2020 Share Skrevet September 21, 2020 Hei Har en BMW x3 2011 som har den siste tiden begynt å hakke/riste litt ved nedbremsing. Merkes kun ved hastigheter over ca 50 km/t. Virker som det kommer fra foran på bilen, bremsepedal og ratt rister litt også. Fikk montert nye sommerdekk i mai, så lurer på om kanskje jeg har mistet noen vekt lodd siden bilen ikke var slik i sommer. Kan jo kanskje være skeive bremseskiver, står de har ca 5000km igjen, men tidligere eier kan ha satt på noe billige skiver. Har hatt bilen ca 1 år. Ellers merkes det ingen ting ved normal kjøring. Noen som har tips triks, eller er det mulig nye skiver som trengs her? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 21, 2020 Share Skrevet September 21, 2020 Det er jo nesten bestandig skeive skiver som er problemet, når du merker risting i rattet ved brems, samt pedal. Du burde måle skivene om de faktisk er skjeve, først og fremst. Og deretter legge en plan på hva som må gjøres for å forhindre dette. Er det IKKE skeive skiver, så må du legge en annen plan. Det er ikke manglende lodd som er problemet, for da hadde du merket det hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foksen Skrevet November 3, 2020 Share Skrevet November 3, 2020 Hadde samme problemet med min 08 mod. X3 2,0 på sommerdekk. Ble ikke bedre da jeg byttet til vinterdekk for 3 uker siden og tenkte at nå får jeg en dyr bremsejobb på verksted... Kjørte i 50 km/t en dag da bilen foran plutselig bremset hardt - Måtte stå på bremsene og panikkbremset og etterpå har bremsene funket som om de var nye! Ungen risting i det hele tatt... I gamle dager brukte vi å kjøre bakover med full fart og så foreta full oppbremsing - Dette løsnet bremsene og et verksted tar nok noen tusen for en slik jobb - Bare et lite råd som kanskje kan spare deg for noen kroner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 3, 2020 Share Skrevet November 3, 2020 Ja, det kan hjelpe og f. eks. kjøre i 80 og ta en fullstendig bråbrems til 0. Det kan gjøre evt. små skeive skiver bra igjen. Det er hvertfall et gratis forsøk samt at en kan få sjekket andre ting som om bilen drar til siden ved en slik bråbrems, er det noe feil med bremsene/og eller understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 3, 2020 Share Skrevet November 3, 2020 Jeg foretrekker 120-80, mer energi tatt vekk med bremsene enn 80-0 og man slipper å stoppe opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrutalBuz Skrevet November 4, 2020 Forfatter Share Skrevet November 4, 2020 Hei, takk for tips! Jeg har prøvd å bremse hardt noen ganger, men til lite hjelp. Måtte krype til korset for noen uker siden og bytte skiver og klosser foran. Problemet borte med nye skiver! Otis og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 4, 2020 Share Skrevet November 4, 2020 Ja, så ikke før nå at tråden var gammel 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå