Gå til innhold

Små vibrasjoner

Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Spørsmål 1:

Da jeg har slitt med vibrasjoner bak på min e39 touring i flere år, fant jeg endelig ut hva som forårsaket det, trodde jeg.. 

Traversforingene var helt ferdige. Disse er nå byttet og det ble betydelig bedre. Ristingen er dog fremdeles der, i hastigheter mellom 40-70km/t. 

Da jeg feilsøkte under bilen, la jeg hånda mi på diffen, der kjentes det ut som det var noe rart, diffen hadde en svak vibrasjon. Har noen opplevd slike symptomer pga. Vibrasjoner fra differensial?🤔

Kan nevne at mellomaksel, oppheng, stikkaksler osv. Har blitt sjekket og funnet i orden og alt dette er gjort av autorisert bilverksted.

Spørsmål 2:

Har også slitt med risting i rattet, i hastigheter over 80, og spesielt ved nedbremsing.

Byttet derfor casterforingene i håp om at det skulle forsvinne, og det ble noe bedre, men det er fremdeles risting i samme hastighet og under bremsing i høy hastighet.

Klarer ikke finne noen tydelig slakke noen andre plasser i forstilling, og skivene har ikke kast. 

Noen som kan hjelpe her? Setter stor pris på innspill, før jeg selger hele dritten 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E61 som rister selv. Jeg bruker alltid å starte med det mest basic. Hjul. Hadde bilen inn for å få avbalansert hjul og karen som utførte dette kunne dessverre meddele at alle felgene mine var skjeve... Bytta til noen andre hjul, ristinga ble betraktelig mindre, men det er fortsatt noe som skaper ubalanse. men igjen så har denne bilen runda 330 000 km,  så hvem vet. :) Sjekk dekk, felg, dempere, fjærer, topplager etc i første omgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, downshift skrev:

Har en E61 som rister selv. Jeg bruker alltid å starte med det mest basic. Hjul. Hadde bilen inn for å få avbalansert hjul og karen som utførte dette kunne dessverre meddele at alle felgene mine var skjeve... Bytta til noen andre hjul, ristinga ble betraktelig mindre, men det er fortsatt noe som skaper ubalanse. men igjen så har denne bilen runda 330 000 km,  så hvem vet. :) Sjekk dekk, felg, dempere, fjærer, topplager etc i første omgang. 

Dekk, felger, dempere, fjærer, topplager er sjekket og utelukket.. Bilen har vært inne på ulike verksted flere ganger, uten hell..🙄

1 time siden, Thundercoil skrev:

Kan jo være en eller begge av bakbremsene henger på? Da vil det i visse hastigheter bli varmt/strammere og så får du vibrasjoner, også når du bremser. 

Vibrasjonene bak forsvinner helt i hastigheter over 70, det er foran det rister når jeg bremser. Calippere og bremsesystem er sjekket og helt iorden..

Når det kommer til ristinga foran, må det jo være slakke en eller annen plass, ettersom det rister litt sporadisk og mindre på flat vei kontra sporete vei 🤔 Det kan virke som om påkjenningene til forstillinga har innvirkning på om det rister eller ikke.

Det er uansett ristinga bak som er det store problemet i grunn! 😅

Takk så mye for tilbakemelding, setter pris på innspill, uansett, da jeg føler at jeg har gitt opp, eller er nær å gi opp..

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Dekk, felger, dempere, fjærer, topplager er sjekket og utelukket.. Bilen har vært inne på ulike verksted flere ganger, uten hell..🙄

Vibrasjonene bak forsvinner helt i hastigheter over 70, det er foran det rister når jeg bremser. Calippere og bremsesystem er sjekket og helt iorden..

Når det kommer til ristinga foran, må det jo være slakke en eller annen plass, ettersom det rister litt sporadisk og mindre på flat vei kontra sporete vei 🤔 Det kan virke som om påkjenningene til forstillinga har innvirkning på om det rister eller ikke.

Det er uansett ristinga bak som er det store problemet i grunn! 😅

Takk så mye for tilbakemelding, setter pris på innspill, uansett, da jeg føler at jeg har gitt opp, eller er nær å gi opp..

@Ingvaldsen har og vært plaget med risting/vibrasjoner. Sjekk tråden hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...