Anders 79 Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 Har en X5 med frabrikkmontert Webasto, selvstart utifra utetemp, mulig og kode eller parre fjernkontroll til denne så den kan fjernstyres, irriterende og kaldstarte motor når det er Webasto i bilen, hørt at man kan kjøpe fjernkontroll på eBay og parre med bilen? Noen som vet, eller har gjort dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 du kan starte den direkte eller sette timer inne på skjermen i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders 79 Skrevet Oktober 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2020 En kan altså ikke få en Webasto fjernkontroll til og fungere opp mot denne dieselvarmeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 14 minutter siden, Anders 79 skrev: En kan altså ikke få en Webasto fjernkontroll til og fungere opp mot denne dieselvarmeren? jo, den kom med en fjernkontroll fra fabrikk. er ganske sikker på at du kan kjøpe en brukt å parre den opp mot bilen din, men siden jeg ikke har gjort det eller eid en bil av denne generasjon så må nesten noen andre gi deg et endelig svar på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 Vi kan jo starte med å få vite hvilken generasjon x5 det gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 2 minutter siden, Otis skrev: Vi kan jo starte med å få vite hvilken generasjon x5 det gjelder? Medlem 0 2 innlegg Kjøretøy:X5 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders 79 Skrevet Oktober 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2020 Gjelder 2010 mod facelift, tysk importert, kan styrers via skjerm legge inn tid for start, om det en gang har vert fjernkontroll til denne vet jeg ikke, tror ikke det, da den starter automatisk som hjelpevarmer når den går under 7 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 1, 2020 Share Skrevet Oktober 1, 2020 Det er standard med fjernkontroll på denne x5. Så du kan da bestille en helt ny fjernkontroll og pare den mot bilen/webasto. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-12-auxiliary-heating-with-control-element/OJi1ygP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders 79 Skrevet Oktober 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2020 13 timer siden, Otis skrev: Det er standard med fjernkontroll på denne x5. Så du kan da bestille en helt ny fjernkontroll og pare den mot bilen/webasto. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0d-sav/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-12-auxiliary-heating-with-control-element/OJi1ygP Fantastisk, takk for hjelpen, da skal jeg bestille og prøve dette.👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ove67 Skrevet Oktober 2, 2020 Share Skrevet Oktober 2, 2020 17 hours ago, Anders 79 said: Har en X5 med frabrikkmontert Webasto, selvstart utifra utetemp, mulig og kode eller parre fjernkontroll til denne så den kan fjernstyres, irriterende og kaldstarte motor når det er Webasto i bilen, Varmer ikke Webasto bare kupeen da? Slik var det ihvertfall på min forrige bil, F10, 2011-modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2020 Share Skrevet Oktober 2, 2020 Joda, det stemmer det. Men man kan unngå dette ved å åpne vannventilen og fjerne lit innmat, eller koble seg om den helt, men la den være tilkoblet en kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders 79 Skrevet Oktober 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2020 3 timer siden, Otis skrev: Joda, det stemmer det. Men man kan unngå dette ved å åpne vannventilen og fjerne lit innmat, eller koble seg om den helt, men la den være tilkoblet en kontakt. Er du sikker på den varmer bare cupe, kun ved oppstart du får sirkulasjon og temp på kjølevesken kanskje,🤔 vet på Pajero jeg hadde var det sirkulasjons pumpe ved Webasto slik at den varmer motor og cupe samtidig. Motoren blir vertfall varm på et blunk ved oppstart på X5. Poenget her er jo at jeg vill motoren skal bli oppvarmet, viktigere det enn og ha 20 grader i cupen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2020 Share Skrevet Oktober 2, 2020 Hvordan har du sjekket temperatur på motor ved bruk av webasto? Motor blir varmet opp av webasto, når motor er i drift. Når motoren er av og webasto på, så varmes kupé. Dette er og har vært standard på bmw siden 2004 sånn ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders 79 Skrevet Oktober 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2020 32 minutter siden, Otis skrev: Hvordan har du sjekket temperatur på motor ved bruk av webasto? Motor blir varmet opp av webasto, når motor er i drift. Når motoren er av og webasto på, så varmes kupé. Dette er og har vært standard på bmw siden 2004 sånn ca. Skjønner hva du mener, Webasto på BMW har da ingen ekstern sirkulasjons pumpe på kjølevæske kun ved motor igang, så den må være grunnleggende montert i bil for og være en hjelpevarmer for og få temperatur på Motor på kalde dager, og ikke luksus med lunken motor og 20 grader i kupeen som jeg har vert vant med tidligere. Var kun fjernstyrt styring i Pajero jeg hadde, den varmet først motor til en viss temperatur før den så etter 10 min starter kupe viften og fordelte resten, men her er det nok mange oppsett utifra bilmerke og frabrikkmontert og ettermontert varmer, takk for tips.👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 2, 2020 Share Skrevet Oktober 2, 2020 er vell først å fremst fordi de vil ha mest mulig temp i kupe som er grunnen til at de stenger av motorkretsen når den går som parkvarme, ser ingen annen logisk grunn på min e39 så varmer webasto hele vansløyfa uansett og den har ingen problem med å få god kok i kupeen og motor samtidig når den går som parkvarmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå