Øyvind L. Skrevet Oktober 8, 2020 Share Skrevet Oktober 8, 2020 En kamerat av meg har en E61 fra 2008 som viskermotor foran fukser. Vi bytte hele visker mekanismen for 3 år siden siden tannhjulet i mekanismen var ødelagt. I det siste så har viskermotoren begynt å fuske. Når han starter bilen og trykker på knappen for å aktivere regnsensor så skjer et ikke noe(bare grønt lys). Ikke før han løfter hendelen til raskeste nivå så starter viskerene å gå. Når de da har startet å virke så virker de på alle nivåer, men ikke alltid med regnsensor aktivert. Hvis han skrur av vinskerene og skrur de på igjen så starter de noen ganger med regnsensor knappen og i hakk 1.. Hvis det er helt dødt så må han opp på full hastighet for å få gang på de igjen. Er dette et typisk viskermotor relee problem? Noen som har hatt samme problemet. Så releet kostet rundt en tusen lapp. Kjedelig å kjøpe det nytt hvis det åpenbart er en annen feil. Ligger ingen feilkoder i ISTA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 8, 2020 Share Skrevet Oktober 8, 2020 (endret) Alt du beskriver her ,var sånn min begynte på en e61 jeg hadde . Etterhvert stoppet den hvor den ville ,tilslutt bom stopp. En ny viskermotor forandret alt til det bedre 😀. Endret Oktober 8, 2020 av sveigis Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2020 3 minutter siden, sveigis skrev: Alt du beskriver her ,var sånn min begynte på en e61 jeg hadde . Etterhvert stoppet den hvor den ville ,tilslutt bom stopp. En ny viskermotor forandret alt til det bedre 😀. Du sier det ja!! Så den motoren han kjøpte ny for 3 år siden er kanskje klar for utbytting allerede. Den nye motoren han kjøpte var jo ikke original så mulig dårlig kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 8, 2020 Share Skrevet Oktober 8, 2020 25 minutter siden, Øyvind L. skrev: Du sier det ja!! Så den motoren han kjøpte ny for 3 år siden er kanskje klar for utbytting allerede. Den nye motoren han kjøpte var jo ikke original så mulig dårlig kvalitet. Var jo merkelig etter kun tre år men.. Du kjenner ikke noen som har en tilsvarende bil sånn at du kunne prøvd et relé først ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2020 Jo der sier du noe... Det har jeg jo!! Hahah. Tenkte jeg ikke på... Åhåy. Takk for tipset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 8, 2020 Share Skrevet Oktober 8, 2020 18 minutter siden, Øyvind L. skrev: Jo der sier du noe... Det har jeg jo!! Hahah. Tenkte jeg ikke på... Åhåy. Takk for tipset.. Haha jo bare hyggelig 😀👍 Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Oktober 10, 2020 Share Skrevet Oktober 10, 2020 Er vell ikke tilfeldigvis en feil på ABS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 10, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2020 7 timer siden, warg skrev: Er vell ikke tilfeldigvis en feil på ABS? Ikke når jeg leste av feilkoder. Bare feil på nesten alle park sensorene og 3 glødeplugger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå