Mono77 Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 (endret) Hei. Jeg er helt ny her inne og lurer på om det er noen kloke hoder eller om det er noen som vet om en som er dyktig på og skru/diagnosering og ikke bare flink til og bytte deler som ikke funker og flå meg i Lillestrøm området? Laaaang historie kort. Har en x3 2006mod 2.0i som jeg er dritt lei av og koste penger på. Når jeg kjøpte bilen så hadde den gått ca180000km og trengte en service. Etter service så begynte helvete. Har hatt div feilkoder og da har verkstedene bytta det dem mener er feil men da kommer bare en ny feilkode etter kun kort tid. Bilen har vært på Bosch, mekonomen og bavaria. Det som er byttet er. lamba 2stk katalisator valvtronic motor luftmengdemåler kamakselsensor 2stk plugger coiler eksentriske kamaksel føler vanos tatt ut og testet ok filtere oiljer på motor/gir toppdekselpakkning 2stk pga eksentriske og valvtronic motor. Nå høres det ut som en dieselmotor på tomgang og går enda dårligere enn før. Jeg ser når jeg kjører med en Biltema obd feilkoder leser at den har ikke kontakt med luftmassemåleren. Det er derfor den ble byttet i utgangspunktet. legger med bilder av de siste feilkoder fra Biltema leseren. Noen forslag/tips her inne? Endret Oktober 21, 2020 av Mono77 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 Tja. Strekt registerkjede? Ikke helt uvanlig på disse, og symptomene stemmer greit med det du skriver. Rart ikke i hvertfall Bavaria har antydet noe i den retning da... (PS: Om du endrer tittel til f.eks. "N46 motorproblemer", så blir innlegget ditt lest av flere). ///M-ini95 og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mono77 Skrevet Oktober 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2020 20 minutter siden, *MrB* skrev: Tja. Strekt registerkjede? Ikke helt uvanlig på disse, og symptomene stemmer greit med det du skriver. Rart ikke i hvertfall Bavaria har antydet noe i den retning da... (PS: Om du endrer tittel til f.eks. "N46 motorproblemer", så blir innlegget ditt lest av flere). Takk for svar. Jeg har vært på tanken selv om registerkjede etter og lest milevis med tråder. Bavaria var sikre på at vaolvtronicen var ødelagt(knekt arm) men den var ikke ødelagt men ble byttet for det. Siden det alltid er nye feilkoder som kommer og at den leser ikke luftmegdemåleren. Kan ecu være gåend? Eller er det full stopp om den ryker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 22, 2020 Share Skrevet Oktober 22, 2020 Bilen kan gå selv om ECU ikke er helt frisk, men da vil jeg tro problemene i større grad er periodiske. Dessuten er det ikke vanlig at ECU svikter. Både ulyden og symptomene du henviser til får meg til å tenke på registeret, men sikker kan man jo aldri være over nett. Er registeret strekt/litt ute av posisjon, blir "alt" feil: innsug, eksos, tenning osv, gjerne med de feilmeldingene det medfører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 (endret) Veldig bra side om motoren å N46B20: http://mywikimotors.com/n46b20/ Skift også register strammer kan være lurt;) Endret November 15, 2020 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå