Gå til innhold

N46 problemer. Noen kloke hoder her?


Mono77
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er helt ny her inne og lurer på om det er noen kloke hoder eller om det er noen som vet om en som er dyktig på og skru/diagnosering og ikke bare flink til og bytte deler som ikke funker og flå meg i Lillestrøm området?


Laaaang historie kort.

Har en x3 2006mod 2.0i som jeg er dritt lei av og koste penger på. 
Når jeg kjøpte bilen så hadde den gått ca180000km og trengte en service.

Etter service så begynte helvete. Har hatt div feilkoder og da har verkstedene bytta det dem mener er feil men da kommer bare en ny feilkode etter kun kort tid. Bilen har vært på Bosch, mekonomen og bavaria. 
 

Det som er byttet er.

lamba 2stk

katalisator

valvtronic motor

luftmengdemåler

kamakselsensor 2stk

plugger

coiler

eksentriske kamaksel føler

vanos tatt ut og testet ok

filtere

oiljer på motor/gir

toppdekselpakkning 2stk pga eksentriske og valvtronic motor.

Nå høres det ut som en dieselmotor på tomgang og går enda dårligere enn før. Jeg ser når jeg kjører med en Biltema obd feilkoder leser at den har ikke kontakt med luftmassemåleren. Det er derfor den ble byttet i utgangspunktet. 
 

legger med bilder av de siste feilkoder fra Biltema leseren.  Noen forslag/tips her inne? 

54DFD528-0A0E-4D1F-932D-F3A3293F18D2.png

2A33D8BA-27E9-4176-BC5A-1EED077E2631.png

CBB2CA34-6395-4931-A50E-97B9A8CFB628.png

9CA05BBE-4DF7-4818-9740-F1A3736FF576.png

Endret av Mono77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Strekt registerkjede? Ikke helt uvanlig på disse, og symptomene stemmer greit med det du skriver. Rart ikke i hvertfall Bavaria har antydet noe i den retning da...

 

(PS: Om du endrer tittel til f.eks. "N46 motorproblemer", så blir innlegget ditt lest av flere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, *MrB* skrev:

Tja. Strekt registerkjede? Ikke helt uvanlig på disse, og symptomene stemmer greit med det du skriver. Rart ikke i hvertfall Bavaria har antydet noe i den retning da...

 

(PS: Om du endrer tittel til f.eks. "N46 motorproblemer", så blir innlegget ditt lest av flere).

Takk for svar. Jeg har vært på tanken selv om registerkjede etter og lest milevis med tråder. Bavaria var sikre på at vaolvtronicen var ødelagt(knekt arm) men den var ikke ødelagt men ble byttet for det. Siden det alltid er nye feilkoder som kommer og at den leser ikke luftmegdemåleren. Kan ecu være gåend? Eller er det full stopp om den ryker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan gå selv om ECU ikke er helt frisk, men da vil jeg tro problemene i større grad er periodiske. Dessuten er det ikke vanlig at ECU svikter. Både ulyden og symptomene du henviser til får meg til å tenke på registeret, men sikker kan man jo aldri være over nett. Er registeret strekt/litt ute av posisjon, blir "alt" feil: innsug, eksos, tenning osv, gjerne med de feilmeldingene det medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...