Kolstad Jr. Skrevet Oktober 25, 2020 Share Skrevet Oktober 25, 2020 Har nylig fått noe trøbbel som jeg mistenker skyldes en gåen FRM på lin 2005 320d (e90). Her om dagen sluttet de adaptive lysene å virke (cornering lights failure) og samtidig sluttet speilvarme, justering, innfelling og hele førerdørpanelet å virke (vinduer osv.). Får opp noen feilkoder på lysmodulen, spørsmålet mitt er da følgende: 1. Er det sannsynlig at det er modulen som er gåen? (Kjent problem) 2. Har jeg FRM 2? 3. Hvordan kan jeg finne en modul som er kompatibel med min utstyrsliste? Regner med den må kodes? (Skal prøve å finne en brukt). Setter stor pris på litt veiledning her! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 25, 2020 Share Skrevet Oktober 25, 2020 Ser ut som det ja. 2 skal vel stå på modulen, ellers må du sjekke med årstall når modul 2 kom, eller hva du skal ha. Du trenger bare å skaffe en modul som heter da evt. 2 og har AHL. Så kodes den til bilen din med f. eks. NCS. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2020 Har nå byttet modulen til en med de samme funksjonene (med AHL funksjon) , og vinduer og speil fungerer igjenn. Kurvelysene fungerer dog ikke (ingen sving på dem). Får ikke opp noen feilmeldinger lengre. Er det slik å forstå at disse må kodes for at denne funksjonen skal fungere igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 Det er svært sannsynlig. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 Må kodes med ditt VIN ja. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2020 Takker til dere ☺️ Får ringe kodeeksperten min 😅👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2020 3 timer siden, Reef89 skrev: Må kodes med ditt VIN ja. Har nå kodet inn vin, men merkelige ting skjer 🙈 Mistet parklys og kurvelysene (svinging) fungerer heller ikke.. Får opp feilmelding i dasjbordet på begge. 🤷 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 30, 2020 Share Skrevet Oktober 30, 2020 (endret) Har du kodet standard verdier ut fra VO? Endret Oktober 30, 2020 av Otis Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 30, 2020 Share Skrevet Oktober 30, 2020 BimmerUpgradeNorway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 30, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2020 7 timer siden, Otis skrev: Har du kodet standard verdier ut fra VO? Yep..🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Oktober 30, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2020 Har nå forsøkt å kode/nullstille den "nye" brukte modulen i timesvis uten hell.. Parklys og AHL lysene får vi ikke i drift. Er det rett og slett noe med selve bytte-modulen som gjør dette umulig? Selve delenummeret er annerledes, selv om begge er FRMFA med CA/AHL. Kan det være at jeg må ha en modul med samme delenummer? Original modul: Bytte-modul: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet November 10, 2020 Share Skrevet November 10, 2020 Med litt hjelp på feilsøkinga fra Bimmerupgrade så fant vi ut at SMC modulen under lykta på førersiden var gåen Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet November 10, 2020 Forfatter Share Skrevet November 10, 2020 1 time siden, Flataas skrev: Med litt hjelp på feilsøkinga fra Bimmerupgrade så fant vi ut at SMC modulen under lykta på førersiden var gåen Takk for hjelpen, Jonas 😄👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå