Gå til innhold

Kjøp av bmw E90+spørsmål


espenaan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg førstebil og har sett en del på Bmw e90. Jeg har hørt at e90 modellene fra 2005-2009 har hatt en del problemer med registerkjede, dette skal visst nok blitt bedre på 2010-2011 modellene. Jeg har òg hørt at så lenge det er N47d20c skal det være trygt. Så da er mitt spørsmål: Vist en kjøper en 2009 modell med N47d20c skal det da være "trygt"?

Takk for svar!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort svar er nei. Virker så lenge det er N47 så er regkjedet noe å ha i bakhodet. 

Jeg var kjempe fornøyd med min. Men den hadde bare gått 75kkm når jeg solgte den. 
Jeg hadde oljeskift ved hver 10kkm. 

Muttern solgte sin i våres som hadde gått 225kkm som aldri hadde noe som helst tikking fra regkjedet eller problemer med høytrykkspumpen. Den hadde også oljeskift hver 10kkm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgjengeren til N47, M47, var i bruk på 2006 og 2007 årgangene av E9x serien før N47 ble introdusert. Disse har vel ikke de samme store problemene som N47. Ulempen er jo at du må velge en eldre bil og at en facelift modell utgår.

Endret av Eivind92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte svaret må vel være både ja og nei. Noen N47 går 300 tusen uten feil på register. Andre går 140 tusen. N47C er bedre enn feks N47A. Sjekk litt om den du skal kjøpe. Har registeret vært byttet. Be om at selger sjekker om registeret er dårlig før du handler osv. Og hvis du handler. Ikke kjør 30 tusen på olja..

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, espenaan skrev:

Oi, såpass ja. Hva årsmodell du hadde da? Å hva årsmodell moren din hadde?

Så ett godt tips kan være å bytte olje jevnlig?

Brodern har sin enda som er da en 2007 modell som er første gen av N47. Min var en 2012 modell og muttern sin var en 2009. 

N47d20a har brodern, N47d20c var muttern sin og min. 

Brodern sin har hatt den tikkingen nesten siden dag en. Han bytter olje på hver 30kkm, mens de to andre har byttet som jeg nevnte hver 10kkm. 

Jeg tror det bidrar at regkjedet holder seg friskt lenger, men det må regnes med å bytte hvis bilen har høy km-stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, espenaan skrev:

Så jeg bør merke meg at sålenge det er N47 bør jeg ha registerproblemet i bakhodet?
 

Og at det ikke har noe å si om det er 2009-10-11 modell??

Helt riktig. Jeg solgte min med tanke på det, men den hadde gått kort til å være 7 år gammel. Samme oppfordret jeg muttern. 

Så lenge det er N47 så er man ikke sikker på at det holder. 

Du hører om de bilene som kjedet ryker etter korte 50kkm eller de som ikke har hatt problemer når bilen har passert 300kkm. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...