Gå til innhold

Michelin vs Michelin - gikk på tidenes smell når det kom til kjøreegenskaper...


Werther
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte bare dele dette med dere.

Det er helt vanvittig hvor mye dekk kan fullstendig ødelegge kjøreopplevelsen. Min Z3 går vanligvis på Michelin Pilot Sport 4 og sitter som pokker, men da bakdekkene hadde blitt slicks måtte de byttes nå før EU-kontroll (dekk foran er Pilot Sport 4). Forhandleren var utsolgt (ikke på lager i hele Norge...), så måtte kjøpe et annet sett Michelin "HP"-sett til bakhjula for å få bilen gjennom EU...

Disse HP-dekkene ser tilsynelatende helt OK ut, men de har totalt ødelagt kjøreegenskapene jeg hadde med Pilot Sport 4. Styringen har mistet følelsen midt på (11.30-12,30) og vandrer usikkert i veibanen - hver gang man skifter felt føles den som en slegge. Bakdekkene dominerer kjøreopplevelsen og kaster den inn hver gang jeg svinger. Jeg blir sittende å korrigere konstant.  Bilen har rett og slett blitt utrivelig å kjøre.  

Så mitt råd til andre som eventuelt farter rundt på Pilot Sport 4 - ikke kjip inn på dekk og/eller kombiner disse med andre varianter. Du risikerer å fucke opp et bra oppsett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...