burny_ Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 (endret) . Endret Januar 6, 2021 av burny_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 Høres ut som E-clutch problemer. Prøv å sett bilen i 4. gir i manuell modus, gi full gass i forholdsvis lav fart (50-70 km/t) og legg inn 5. gir mens du holder full gass. Klarer du å fremprovosere nødprogram da skyldes det at E-clutch slipper/slurer pga. oljetrykkslekkasje til clutchen. Dette skyldes igjen slitasje i bussinger og ventilhus. Mvh Thomas burny_ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 ..og siden du har fått feilmelding så må du lese den ut med diagnose, eller blir det bare gjetting og synsing. Det kan være så mangt. burny_ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 Diagnose kreves som det nevnes, men hadde det samme du beskriver på min 520ia e60. Der var det mechatronic enheten og clutch slipp som var problemet. Det var 25.000kr i rep. burny_ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burny_ Skrevet November 8, 2020 Forfatter Share Skrevet November 8, 2020 3 timer siden, Netlandet skrev: Høres ut som E-clutch problemer. Prøv å sett bilen i 4. gir i manuell modus, gi full gass i forholdsvis lav fart (50-70 km/t) og legg inn 5. gir mens du holder full gass. Klarer du å fremprovosere nødprogram da skyldes det at E-clutch slipper/slurer pga. oljetrykkslekkasje til clutchen. Dette skyldes igjen slitasje i bussinger og ventilhus. Mvh Thomas Takk for svar! Kal teste dette når eg kjører i morgen. Dyre greier å fikse? Virker nesten ut som hva enn det er, så er det kanskje billigere å få tak i ei brukt kasse og bytte bare? Nå har det bare skjedd ein gang skal sies. Er det noe odds for at sånt som dette kan være ett engangstilfelle? 3 timer siden, Reef89 skrev: ..og siden du har fått feilmelding så må du lese den ut med diagnose, eller blir det bare gjetting og synsing. Det kan være så mangt. Tar vanlige verksted dette, eller må eg på Bavaria ein tur? 1 time siden, Evopower skrev: Diagnose kreves som det nevnes, men hadde det samme du beskriver på min 520ia e60. Der var det mechatronic enheten og clutch slipp som var problemet. Det var 25.000kr i rep. Takk for svar! Det hørtes dyrt ut! Var det inkl jobben? Bavaria? Er industrimekaniker selv og har ett par bilmekaniker venner, mulig å gjøre dette på egenhånd kanskje, eller innebærer det splitting av kassa osv? Mulig bare billigere å kjøpe ei brukt kasse i såfall ? 🤔 Var det noe som skjedde ofte for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 (endret) Nå må du ikke gå i kjelleren med engang her. Du må ta en diagnose før en vet noe som helst. Jeg har hatt E60en siden 2009 og jeg/alle vet at tidlige modeller av E60 har mye EL. feilkoder og barnesykdommer som kommer og blir borte i det blå. Har selv fått flere girkassefeil, fjusking under kjøring osv. ..feilkodene har alltid blitt borte etter hvilemodus på bil/ over natta etter sletting av feilkode. Ofte er det kun en flushing som skal til samt resette verdiene i kassa. Har også fått feil kode på mechatronic, men en flush gjorde susen. Bilen er nå godt 309k. og giringen er som ny. Endret November 8, 2020 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 8, 2020 Share Skrevet November 8, 2020 (endret) 21 minutter siden, burny_ skrev: Takk for svar! Kal teste dette når eg kjører i morgen. Dyre greier å fikse? Virker nesten ut som hva enn det er, så er det kanskje billigere å få tak i ei brukt kasse og bytte bare? Nå har det bare skjedd ein gang skal sies. Er det noe odds for at sånt som dette kan være ett engangstilfelle? Tar vanlige verksted dette, eller må eg på Bavaria ein tur? Takk for svar! Det hørtes dyrt ut! Var det inkl jobben? Bavaria? Er industrimekaniker selv og har ett par bilmekaniker venner, mulig å gjøre dette på egenhånd kanskje, eller innebærer det splitting av kassa osv? Mulig bare billigere å kjøpe ei brukt kasse i såfall ? 🤔 Var det noe som skjedde ofte for deg? Det var deler, jobb og oljeskift på kassa hos et automatkasse firma. Bavaria opererer ikke med slikt, de sier enkelt at du må bytte hele kassa. Om det er 60 eller 80.000kr vet jeg ikke, men mye dyrere ja Nødmodus skjedde hver uke. Til slutt kunne jeg ikke kjøre i automat, jeg måtte gire manuelt. I tillegg måtte jeg hoppe over 4 gir for det smalt det i kassa og det hoppet i fri om jeg brukte 4 giret. Jeg hadde nok værre kasse enn deg, men det startet med samme symptomene du har. På min ble problemet ikke tatt med en gang og det ble derfor værre. Jeg kjøpte bilen med feilen og klarte ikke å få selger til å innrømme at han hadde solgt bilen med feil. En dag etter kjøp kom den første feilmeldingen og etter en uke var den "ukjørbar" Endret November 8, 2020 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå