Gå til innhold

N47 starter ikke etter overhaling

TomBang
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har holdt på med min mors e87 i en stund nå, regkjede havari så har hatt hele motoren ut, i deler, rengjort og sjekket. Alt i orden, fått toppen overhalt og alt montert på plass igjen. Den nekter plent og starte, annet enn på startgass, når den først går så går den veldig pent, og oppfører seg normalt, ikkeno mangel på krefter. 

Får feilmelding på veiv pos sensor, og to glødeplugger, har byttet veivsensor to ganger og kamsensor, regulerings ventil på høytrykk pumpa, fått dyser renset og sjekket. Pumpa i tanken går, hører den ihvertfall når den drar på starteren, men virker som den ikke får nok diesel under oppstart. 

Noen som har noe råd? jeg er helt tom for ideer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Railtrykk har jeg 4.2-4.6 bar, matetrykk får jeg ikke noe mulighet til og lese av. Det hender den starter på et par forsøk, men mesteparten av tiden må det 30-50 forsøk til så kommer den

Kan det være tett filter eller dårlig trykk fra tankpumpa tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 20.57, E.C. skrev:

I 2020 må du nesten koble til en PC når du feilsøker slikt. Hva måler du av railtrykk og matetrykk under oppstart?

2 timer siden, TomBang skrev:

Railtrykk har jeg 4.2-4.6 bar, matetrykk får jeg ikke noe mulighet til og lese av. Det hender den starter på et par forsøk, men mesteparten av tiden må det 30-50 forsøk til så kommer den

Kan det være tett filter eller dårlig trykk fra tankpumpa tru?

15 minutter siden, E.C. skrev:

Railtrykk skal være flere hundre bar, matetrykk til høyttrykkspumpa skal være rundt det du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg byttet dieselfilter, luftet etterpå og da leverte tankpumpa en liter diesel på bare 4-5 sekunder, så jeg har vanskelig for å skylde på den også. Etter dette startet den på tre forsøk, men etterpå har den vert like vrang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...