TomBang Skrevet November 19, 2020 Share Skrevet November 19, 2020 Hei, har holdt på med min mors e87 i en stund nå, regkjede havari så har hatt hele motoren ut, i deler, rengjort og sjekket. Alt i orden, fått toppen overhalt og alt montert på plass igjen. Den nekter plent og starte, annet enn på startgass, når den først går så går den veldig pent, og oppfører seg normalt, ikkeno mangel på krefter. Får feilmelding på veiv pos sensor, og to glødeplugger, har byttet veivsensor to ganger og kamsensor, regulerings ventil på høytrykk pumpa, fått dyser renset og sjekket. Pumpa i tanken går, hører den ihvertfall når den drar på starteren, men virker som den ikke får nok diesel under oppstart. Noen som har noe råd? jeg er helt tom for ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 19, 2020 Share Skrevet November 19, 2020 Ikke en god ide å bruke startgass, eller uoriginale sensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomBang Skrevet November 19, 2020 Forfatter Share Skrevet November 19, 2020 (endret) Alle sensorene er originaldeler, vet at det ikke er best og bruke startgass, men det er en måte å konstantere at det er dieseltiførsel som er problemet. Endret November 19, 2020 av TomBang Spesifisering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 19, 2020 Share Skrevet November 19, 2020 I 2020 må du nesten koble til en PC når du feilsøker slikt. Hva måler du av railtrykk og matetrykk under oppstart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomBang Skrevet November 20, 2020 Forfatter Share Skrevet November 20, 2020 Railtrykk har jeg 4.2-4.6 bar, matetrykk får jeg ikke noe mulighet til og lese av. Det hender den starter på et par forsøk, men mesteparten av tiden må det 30-50 forsøk til så kommer den Kan det være tett filter eller dårlig trykk fra tankpumpa tru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 Railtrykk skal være flere hundre bar, matetrykk til høyttrykkspumpa skal være rundt det du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 20, 2020 Share Skrevet November 20, 2020 På 19.11.2020 den 20.57, E.C. skrev: I 2020 må du nesten koble til en PC når du feilsøker slikt. Hva måler du av railtrykk og matetrykk under oppstart? 2 timer siden, TomBang skrev: Railtrykk har jeg 4.2-4.6 bar, matetrykk får jeg ikke noe mulighet til og lese av. Det hender den starter på et par forsøk, men mesteparten av tiden må det 30-50 forsøk til så kommer den Kan det være tett filter eller dårlig trykk fra tankpumpa tru? 15 minutter siden, E.C. skrev: Railtrykk skal være flere hundre bar, matetrykk til høyttrykkspumpa skal være rundt det du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet November 24, 2020 Share Skrevet November 24, 2020 Har du huska magnetringen bak svinghjulet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomBang Skrevet November 24, 2020 Forfatter Share Skrevet November 24, 2020 Beklager, konverteringfeil, jeg leser av 42000-46000kPa som er 420-460 bar. Så burde være bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomBang Skrevet November 24, 2020 Forfatter Share Skrevet November 24, 2020 Ja den er på plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomBang Skrevet November 24, 2020 Forfatter Share Skrevet November 24, 2020 I dag har jeg byttet dieselfilter, luftet etterpå og da leverte tankpumpa en liter diesel på bare 4-5 sekunder, så jeg har vanskelig for å skylde på den også. Etter dette startet den på tre forsøk, men etterpå har den vert like vrang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå