Gå til innhold

WEBASTO. Bmw E91 2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har en E91 som sliter med webasto. Den går i ca 40sekunder også stopper den opp. Noen tips på hva dette kan være? 

Får opp feilkode 9CA8 ved bruk av PROTOOL sin feilsøker, men finner ikke noe info om det. 

Skrevet

Eneste som dukket opp på Google, var at det enten betyr at Webasto er låst pga en feil eller en vannventil som har sluttet å fungere. Har ikke sett denne feilkoden før.

Skrevet

UPDATE:

Ser ut som det kan fungere nå. Nå startet webasto'n når jeg startet bilen i hvertfall. Dette etter litt lading av batteri. Så mye mulig jeg trenger nytt batteri(?)

Skrevet

Det er en del forskjellige vilkår som skal være oppfylt for at Webasto skal kjøre. Sirkulasjonspumpe skal fungere, samt nok drivstoff og batterikapasitet. Det er ikke umulig at den har stoppet fordi du hadde for lite batteri. Stoppet den opp med motor i gang eller startet du Webastoen separat uten at motoren gikk?

Skrevet

Ladet batteriet over en natt. Prøvde så å starte webasto med fjernkontroll. Den startet ikke, men "surra" i rundt 40sekunder. Når jeg startet selve bilen litt senere på dagen, så startet webastoen av seg selv. Røykla hele plassen her😅

• 4 weeks later...
Skrevet (endret)

Mine biler F10 525d og F13 650i sine webasto'er virket IKKE hvis det er  mindre enn 40% på diesel / bensin tanken!
Og pass på at batteriet er ladet. Viktig! for Websto starter ikke ved lav batteri styrke. 
Jeg lader batter 1 x gang i mnd., sommer som vinter.

F13'n er fra 2016 og utstyret fra BMW fabrikken med Webasto's nyeste parkerings varmer; kalt  Thermo Top Evo '', som også varmer  motor, ikke kun lugaren.

Endret av Mr. Erling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...