Gå til innhold

Reklamere på knirking?


Thlian
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2018 G31, kjøpt rett før jul og kjempefornøyd med bilen i seg selv. Men litt i overkant mye dill. Byttet kabel i dør, den frøs. Det skal byttes beltestrammer, byttes ratt, vakuum på klima, klima har blitt musikalsk. Blinklyset i speilet virker ikke og ene håndtaket på passasjerdør reagerer ikke på hverken opplåsing eller låsing, på håndtaket der altså, låsen virker. 

Og ikke minst knirking, tikking og knaking i alt som er av plastikk. Eller det høres sånn ut..... Trykker litt på pyntelistene så knaker det, litt på b-stolpen så knirker det, knirker til og med hvis jeg bryter bittelitt på rattet (har ingenting med at det skal byttes). Under kjøring så kommer det mer eller mindre sånne "tikk" ifra flere steder i bilen. 

Verre bil enn dette på knirking var en 86 Fiat Chroma jeg hadde. 

Det er for dårlig av en bil som er nærmere en hel enn en halv million. 

Er det innafor å klage på det? Kjøper ikke den med at "det er kaldt ute, så blir det sånn når kupén blir varmere". Nope, spiller ingen rolle om det er 10 minus eller 10 pluss, samme greia. 

Hilsen som føler at en har kjøpt en herlighet av et surt eple. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du har all grunn til å reklamere, og at dette må kunne dekkes av bilens nybilgaranti. Jeg fikk byttet dashbord på i3en min, og i den forbindelse ga jeg beskjed om at bilen vil komme tilbake ved den minste antydning til knirk. De sørget derfor for å bytte det som kunne byttes av skruer og klips for at dette ikke skulle skje. En minimal knirkelyd har nå oppstått, og bilen skal tilbake til forhandler for utbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thlian skrev:

Har en 2018 G31, kjøpt rett før jul og kjempefornøyd med bilen i seg selv. Men litt i overkant mye dill. Byttet kabel i dør, den frøs. Det skal byttes beltestrammer, byttes ratt, vakuum på klima, klima har blitt musikalsk. Blinklyset i speilet virker ikke og ene håndtaket på passasjerdør reagerer ikke på hverken opplåsing eller låsing, på håndtaket der altså, låsen virker. 

Og ikke minst knirking, tikking og knaking i alt som er av plastikk. Eller det høres sånn ut..... Trykker litt på pyntelistene så knaker det, litt på b-stolpen så knirker det, knirker til og med hvis jeg bryter bittelitt på rattet (har ingenting med at det skal byttes). Under kjøring så kommer det mer eller mindre sånne "tikk" ifra flere steder i bilen. 

Verre bil enn dette på knirking var en 86 Fiat Chroma jeg hadde. 

Det er for dårlig av en bil som er nærmere en hel enn en halv million. 

Er det innafor å klage på det? Kjøper ikke den med at "det er kaldt ute, så blir det sånn når kupén blir varmere". Nope, spiller ingen rolle om det er 10 minus eller 10 pluss, samme greia. 

Hilsen som føler at en har kjøpt en herlighet av et surt eple. 

Ligger endel videoer av G30 ute med knirk i dører, hendler osv.

Er mye hulrom i moderne biler som det var langt mindre av på eldre modeller. Da blir den fort knirk og ulyd.

Men det betyr ikke at du skal finne deg i det, klag og gi deg ikke før du er fornøyd!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...