Gå til innhold

16 motor feil - 3 CAS og 2 JBE feil - motor lampen var der, men ble borte?


Sandvik_ksu
 Share

Anbefalte innlegg

Har lagt ved feil kodene og det som kom frem ved to diagnoser.

140.000,- for å rette opp disse feilkodene bilen indikerer på at den har.
Men, det er ikke konstatert. Det må da en ytterligere sjekk til på ca 4500,- minimum for å konstantere at det er (de mistenker) spon i disel.

Vet det er en rekke feil som kan oppstå pga andre feil som forstyrrer å håper på at det er det. 
Spørsmålet er egentlig:
1. Km stand ved første varsel. Er dette da noe bilen har varslet om med lys/motor lampe å kan dette stoles på?
2. (Om ja sp 1) Mistenker da nullstilt av varslet/motor lampe av  forrige eier (noe jeg ikke vil tro, men rapporten indikerer noe annet)
3. Hvilke lamper burde ha lyst før motor lampen eventuelt? 

Saken er:
Register kjede er byttet på ca km stand 214 200
EU godkjent på km stand 214 449

km stand 214456:
3F01 

km 214 449:
4390 

km 214 464
480 

km 214 496:
4B1C - Bilen på Grimstad Bil AS for forstillings kontroll

km 214 512:
40D4 -  (Her kommer luft trykk varse ift dekkene opp)

km 214 519:
Jeg kjøper bilen, med beskjed om at forstillings kontroll er ok og at all service data er lagt inn på bilens service enhet.

Legger så på hjem tur 1000km   -  med ny bil og informert om at det ikke er noe feil med bilen, samt ingen varsellamper.

km 214 646:(Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult)
4C9E -  

KM 214 744: (Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult også)
4139 , 413F, 4BC1,  4BB6, 4BC6, 4BA1, 

km 216016: Motor lampen begynner å lyse å bilen blir satt inn på Bavaria for kode avlesing.
4C4E, 4560, 4570, 4610, 

Før kjøpet er det utført service (ingen kvitteringer eller service historikk foreligger):                                                        

Alle tips og triks tas imot med stor takk da jeg dessverre ikke har peiling om disse kodene er noe bilen varsler om uten diagnose.

Utført kjøretøys test.pdf Full systemskann .pdf

Endret av Sandvik_ksu
Korte ned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motor lampen kom så gikk bilen i nødmodus. Ved opp start så er det ikke alltid motorlampen i instrument panelet (den vanelig) vises. 

Virker som kondens fra eksos. Synes motoren «slår» hardt  og gir spaken «slår» like hardt når jeg starter , men ikke like hardt vær gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tomgangen vi hører i denne filmen er helt vanlig, vil jeg si, utfra at det er en N47 motor. Vibrasjoner kan man ikke se så lett, så det kan jeg ikke si noe på.

Når alt dette er sagt, så vil jeg si at du uansett kan ha en feil med motor/ledninger/sensorer. Men det er vanskelig å diagnostisere over internett, helt korrekt.

De som du kjøpte bilen av, burde jo dekke en "feilsøkingstime" hos et lokalt verksted der du bor. Det er jo absolutt ikke en uvanlig prosedyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Den tomgangen vi hører i denne filmen er helt vanlig, vil jeg si, utfra at det er en N47 motor. Vibrasjoner kan man ikke se så lett, så det kan jeg ikke si noe på.

Når alt dette er sagt, så vil jeg si at du uansett kan ha en feil med motor/ledninger/sensorer. Men det er vanskelig å diagnostisere over internett, helt korrekt.

De som du kjøpte bilen av, burde jo dekke en "feilsøkingstime" hos et lokalt verksted der du bor. Det er jo absolutt ikke en uvanlig prosedyre.

Tusen takk for mye god utfyllende informasjon uansett. 
fikk beskjed at jeg kunne sette den inn på verksted å få fikset partikkelfiltre. Der etter kjøre den tilbake til av leverings punktet.  
dog 1000km en vei.. 

Er det så at N47 lager mer buldringer en «andre» Lært i allefall etter en oppstart å holde hånden min unna girspaken ved oppstart 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja manuell er det.

Har fått time til bilen inne hos GS så er det bare å krysse fingrene 🤞🏻 
må nesten få avklart om det er Max uflax eller om det er noe som er blitt forutsett.. iallefall ifølge kodene å km stand tid. Men spørs om varslene ike varsler🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...