Sandvik_ksu Skrevet Januar 26, 2021 Share Skrevet Januar 26, 2021 (endret) Har lagt ved feil kodene og det som kom frem ved to diagnoser. 140.000,- for å rette opp disse feilkodene bilen indikerer på at den har.Men, det er ikke konstatert. Det må da en ytterligere sjekk til på ca 4500,- minimum for å konstantere at det er (de mistenker) spon i disel. Vet det er en rekke feil som kan oppstå pga andre feil som forstyrrer å håper på at det er det. Spørsmålet er egentlig: 1. Km stand ved første varsel. Er dette da noe bilen har varslet om med lys/motor lampe å kan dette stoles på? 2. (Om ja sp 1) Mistenker da nullstilt av varslet/motor lampe av forrige eier (noe jeg ikke vil tro, men rapporten indikerer noe annet) 3. Hvilke lamper burde ha lyst før motor lampen eventuelt? Saken er: Register kjede er byttet på ca km stand 214 200 EU godkjent på km stand 214 449 km stand 214456: 3F01 km 214 449: 4390 km 214 464 480 km 214 496: 4B1C - Bilen på Grimstad Bil AS for forstillings kontroll km 214 512: 40D4 - (Her kommer luft trykk varse ift dekkene opp) km 214 519: Jeg kjøper bilen, med beskjed om at forstillings kontroll er ok og at all service data er lagt inn på bilens service enhet. Legger så på hjem tur 1000km - med ny bil og informert om at det ikke er noe feil med bilen, samt ingen varsellamper. km 214 646:(Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult) 4C9E - KM 214 744: (Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult også) 4139 , 413F, 4BC1, 4BB6, 4BC6, 4BA1, km 216016: Motor lampen begynner å lyse å bilen blir satt inn på Bavaria for kode avlesing. 4C4E, 4560, 4570, 4610, Før kjøpet er det utført service (ingen kvitteringer eller service historikk foreligger): Alle tips og triks tas imot med stor takk da jeg dessverre ikke har peiling om disse kodene er noe bilen varsler om uten diagnose. Utført kjøretøys test.pdf Full systemskann .pdf Endret Januar 26, 2021 av Sandvik_ksu Korte ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 26, 2021 Share Skrevet Januar 26, 2021 Hva er feilen på bilen da, annet enn motorlampa? 4500 kr var da en solid pris for å sjekke for spon i diesel. Kom de virkelig med et potensielt estimat på 140k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik_ksu Skrevet Januar 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2021 13 minutter siden, E.C. skrev: Var 140.000,- for å rette de feilkodene. Som de mente var eventuelt kanskje Disel høytrykks pumpen samt rens av DTF. 4500,- for sjekken er billig du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2021 Share Skrevet Januar 26, 2021 4500,- er svært kostbart, tror nok det var det EC mente. Men har du en feil med bilen nå? E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik_ksu Skrevet Januar 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2021 Når motor lampen kom så gikk bilen i nødmodus. Ved opp start så er det ikke alltid motorlampen i instrument panelet (den vanelig) vises. Virker som kondens fra eksos. Synes motoren «slår» hardt og gir spaken «slår» like hardt når jeg starter , men ikke like hardt vær gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2021 Share Skrevet Januar 26, 2021 Kan du filme dette at motoren og girspaken slår? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik_ksu Skrevet Januar 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2021 Jupp, kan filme det. Men når det lar seg gjøre. men vet du hvilke symptomer man må se etter om det er spon i dislet? synes å legge ut 4500 for å så få beskjeden om å bruke opp mot 140k et litt drøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2021 Share Skrevet Januar 26, 2021 Om du har spon i dieselsystemet, så er jeg svært sikker på at motor ikke starter i det hele tatt. Symptomene er spon i diesel filter. Sandvik_ksu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik_ksu Skrevet Januar 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2021 Når jeg stopper så er det som den «slår/usikker på beskrivelse» tre ganger før den stopper. Vet dieselmotorer har en del støy fra seg. men det er ingen varsler som slår seg på under oppstart lengre. FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2021 Share Skrevet Januar 27, 2021 Den tomgangen vi hører i denne filmen er helt vanlig, vil jeg si, utfra at det er en N47 motor. Vibrasjoner kan man ikke se så lett, så det kan jeg ikke si noe på. Når alt dette er sagt, så vil jeg si at du uansett kan ha en feil med motor/ledninger/sensorer. Men det er vanskelig å diagnostisere over internett, helt korrekt. De som du kjøpte bilen av, burde jo dekke en "feilsøkingstime" hos et lokalt verksted der du bor. Det er jo absolutt ikke en uvanlig prosedyre. Sandvik_ksu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2021 Share Skrevet Januar 27, 2021 Jeg googlet alle feilkoder som du har oppgitt. Og mangel feilkoder henviser til ladetrykk, manglende EGR funksjon. De aller siste henviser, fra Bavaria, til lavt railtrykk. Så jeg vil si du har noe muffens en plass. Sandvik_ksu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik_ksu Skrevet Januar 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2021 8 timer siden, Otis skrev: Den tomgangen vi hører i denne filmen er helt vanlig, vil jeg si, utfra at det er en N47 motor. Vibrasjoner kan man ikke se så lett, så det kan jeg ikke si noe på. Når alt dette er sagt, så vil jeg si at du uansett kan ha en feil med motor/ledninger/sensorer. Men det er vanskelig å diagnostisere over internett, helt korrekt. De som du kjøpte bilen av, burde jo dekke en "feilsøkingstime" hos et lokalt verksted der du bor. Det er jo absolutt ikke en uvanlig prosedyre. Tusen takk for mye god utfyllende informasjon uansett. fikk beskjed at jeg kunne sette den inn på verksted å få fikset partikkelfiltre. Der etter kjøre den tilbake til av leverings punktet. dog 1000km en vei.. Er det så at N47 lager mer buldringer en «andre» Lært i allefall etter en oppstart å holde hånden min unna girspaken ved oppstart 😅😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 27, 2021 Share Skrevet Januar 27, 2021 Har du manuell? Og ja, vibrasjoner kan det godt være. Men om du reagerer så veldig mye på vibrasjoner, så kan det jo være defekte motorfester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik_ksu Skrevet Januar 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2021 Ja manuell er det. Har fått time til bilen inne hos GS så er det bare å krysse fingrene 🤞🏻 må nesten få avklart om det er Max uflax eller om det er noe som er blitt forutsett.. iallefall ifølge kodene å km stand tid. Men spørs om varslene ike varsler🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå