Gå til innhold

2005 1-serie Angel Eyes


Langrydningen
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Langrydningen skrev:

Hei

Engleøynene på min 1-serie er orange. Dette er ikke populært hos herr eu-kontrollør. Hadde håpet å programmere de om med BIMMERCODE det gikk ikke.

Er det mye jobb å bytte disse, må lykta demonteres?

Tar gjerne imot tips?

Å bytte pærene på disse er ikke så vanskelig ,men kan oppleves trangt den første gangen,ligger i bunn av lyktene .

Lykten trenger ikke demonteres med mindre du har monsterhender .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke detaljene, men det var noe knot med de pærene. BMW selger dem bare sammen med plastholderen. 3-400 kroner pr. side. I følge dem går det ikke an å bare bytte pæra. Men det er mulig å få lurt pæra ut av holderen.

Ut fra husken (som kommer og går) så trenger du en ba9s pære på 10W. På denne er de to pinnene som stikker ut på sida av kroppen på pæra litegrann forskjøvet. Stort sett alle ba9-pærer har disse to pinnene på samme høyde, så pæra ser ut til å passe, men du får den ikke på plass. Jeg måtte på eBay for å finne noe som passet.

10W lyser ganske svakt, men ikke fall for fristelsen til å gå opp til 20W. Da smelter hele pæreholderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Å bytte pærene på disse er ikke så vanskelig ,men kan oppleves trangt den første gangen,ligger i bunn av lyktene .

Lykten trenger ikke demonteres med mindre du har monsterhender .😊

Hei er det en eller to pærer pr side? Har funnet pærer hos Gs-bildeler men det er over 900 kroner for to, hvet du om andre som har dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pære på hver side ja og koster mye ja .

Men om du ikke må ha det originalt og vil spare 1750 kr totalt ,så kan du gjøre som meg.

Jeg har sett meg forbannet på disse prisene på enkelte ting ,og fant ut at pærer fra Biltema var veien her .

Du må ta pæren og lirke forsiktig ut ,fordi Bmw har laget reflektor akkurat litt for trang ,sånn at du ikke skal bytte bare pære men hele dritten .

Her ser du hvordan jeg gjorde det :

024D3EBF-A5F7-4796-9D49-A95D1334AECA.jpeg.651ca2a9d5abf54e9cf058222340fc8e.jpeg

EE676E7A-BB91-4BFF-9FF9-626A78A4DA89.jpeg.fe383b85cc26f0dcc325e0cf2117f4ac.jpeg
 

På dette bildet ,ser du artikkel nummer på pærene :

9108B6ED-0114-4345-9B08-6C8C429AD02E.jpeg.2c0af7295742f16020409f0983b9b75e.jpeg

Du vrir pæren akkurat som det skulle være en hvilken som helst pære ,utfordringen er som sagt å få den ut hullet/ reflektor .

Men med tang og innsats går det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...