helge1976 Skrevet Februar 13, 2021 Share Skrevet Februar 13, 2021 (endret) Noen som har noe erfaring på om noe sånt passer rett inn? https://www.winparts.eu/cooling-system-heating/cooling-system/intercooler/c38/intercooler-competition-kit-bmw-f07-f10-f11-f12-f13-f18-f01-f02-200001069-wagner-tuning/p679392.html?a=t4u/0/0/38/679392&gclid=Cj0KCQiApY6BBhCsARIsAOI_GjYSSN0KUWHKtt5kQ-DTuck81xd07zOiBrzOOrxzVyGYzSkCPpKF7hgaArxMEALw_wcB Bilen er lav nok som den er, så ønsker ikke at intercooleren kommer noe lavere enn sånn den originale er nå. Ønsker i fortsettelsen å optimalisere Motor for litt mere skyv på lavere turtall. Er vel riktig å vurdere bytte av hardware før endring i software. Om det føret skal gjøres. Bilen er 2013 modell gått 90000km. Noe annet jeg bør gjøre når jeg først setter igang? Er jo en gammel bil..... Takk på forhånd for all hjelp. Endret Februar 13, 2021 av helge1976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 13, 2021 Share Skrevet Februar 13, 2021 Hvordan skal en større intercooler hjelpe deg med mer skyv på lavere turtall? Det går vel ikke så mye luft gjennom på lavt turtall at kapasiteten til intercooleren er sprengt. En enkel remap i software kan sikkert være nok for deg, gitt at bilen ellers fungerer som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helge1976 Skrevet Februar 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2021 Enig med du, litt dårlig formulering av meg. Software mappen er målet. Men det ene følger jo det andre. Mer ladetrykk, høyere lufttemperatur, mer behov for kjøling av lufta. Spm mitt er om noen har erfaring med om en sånn oppgradering passer i spalten og flukten med plastdeksel under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 13, 2021 Share Skrevet Februar 13, 2021 @TRF er kanskje den beste her inne å svare på dette. Jeg kan ikke si at jeg har fått med meg at intercooler er et svakt punkt, selv om man tuner. Men det spørs jo hvor langt man skal ta det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 13, 2021 Share Skrevet Februar 13, 2021 Vi har IC oppgraderinger som passer. TRF "+" bak et produkt (TRF Steg 2+) symobliserer dette. Det er kun nødvendig hvis du faktisk har tenkt å bruke effekten over lengre tid (dra veldig tungt med full belastning over tid, autobahn etc). -TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå