bmwemil Skrevet Februar 20, 2021 Share Skrevet Februar 20, 2021 Hei! er det mulig og se når en del er produsert ut i fra merkelappen som sitter klistret på delen? på styrevinkelsensoren jeg har lagt ved bilde av kan det se ut som det står 22 07 2019, betyr det at delen er produsert denne datoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20, 2021 Share Skrevet Februar 20, 2021 Jeg vil si meg enig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 20, 2021 Share Skrevet Februar 20, 2021 Ny sensor som skal kodes inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwemil Skrevet Februar 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2021 Kjøpte ny sensor til en x3 e83 og hadde bilen på mekonomen for og skifte den. Etter to uker så er akkurat samme feilen tilbake, og delen som lå igjen i bilen er den på bildet. Mistenker at de ikke har byttet sensor i det heletatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 20, 2021 Share Skrevet Februar 20, 2021 Jeg hadde samme problem på en e46. Siden delenummeret på sensoren som satt der fra fabrikk var utgått måtte ny sensor kodes inn siden ny sensor hadde annet delenummer. Når koding var gjort funket alt som det skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwemil Skrevet Februar 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2021 7 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Jeg hadde samme problem på en e46. Siden delenummeret på sensoren som satt der fra fabrikk var utgått måtte ny sensor kodes inn siden ny sensor hadde annet delenummer. Når koding var gjort funket alt som det skulle. Men funket sensoren du satte inn sånn av og til? Eller var den helt død frem til du fikk kodet den inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Februar 20, 2021 Share Skrevet Februar 20, 2021 20 minutter siden, bmwemil skrev: Men funket sensoren du satte inn sånn av og til? Eller var den helt død frem til du fikk kodet den inn? Den var helt død frem til den ble kodet inn, hør med noen her inne som driver med koding, de fikser det til en brøkdel av ett bmw verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwemil Skrevet Februar 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2021 sensoren min er ikke død, jeg får slettet kodene og rekalibrert den. men feilen kommer tilbake ganske fort, det var slik den "gamle" sensoren var og det var derfor jeg kjøpte ny og skulle skifte den. Siden den "nye sensoren" oppfører seg helt likt og jeg ser produksjonsdatoen på sensoren jeg har her så misstenker jeg at de har lurt meg. de har bare rekalibrert den gamle og sagt de har skiftet. Skal ut og plukke av dekslet og se på datoen på sensoren som sitter montert nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 20, 2021 Share Skrevet Februar 20, 2021 Avhengig av hva du leser av med og hvilken modul så kan du ofte se datoen på firmware. En modul som ble levert originalt med bilen vil ofte ha sammenfallende datoer med flere andre moduler. En ny del vil som regel ha noe nyere. Det er mulig at problemet ligger et annet sted enn sensoren, men det er selvfølgelig også mulig at de ikke har byttet sensoren. Hvis du leverer delen selv så kan du alltid sette en strek med en tusj et sted slik at du enkelt ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwemil Skrevet Februar 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2021 Ja nå er jeg helt sikker, delen som sitter i bilen nå er produsert i 2007, og jeg ser også at den er gammel. De har ikke byttet. mulig det er en ærlig glipp at de har satt på samme del som de tok av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20, 2021 Share Skrevet Februar 20, 2021 Rart at de ikke har skiftet. Men hva sto det på faktura du betalte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwemil Skrevet Februar 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2021 Tror jeg bare fikk kvittering på betalt beløp, ikke noe spesifisert faktura. Men jeg spurte spesifikk etter pris på bytte av styrevinkelsensor, fikk til svar at de ikke visste helt hva det ville koste da de ikke hadde noe data på hvor mange timer jobben skulle ta, så vi ble enige om 2500,- siden de skulle ha 4-5000,- hos bmw. Så det skal ikke ha vært noe tvil om hva de skulle gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå