Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en e91 m47 hvor gummien på svigningsdemper hadde begynt å revne.

Tok av det gamle og satte på nytt, med ny bolt som jeg trekte til 100nm og ytterlige 120 grader etterpå.

opplever problem med mye kast i svigningsdemper og reim strammer jobber noe voldsomt.

Demonterte det nye og sjekket om det kanskje var sentrert på feil eller om der i det heletatt var mulig. Monterte sammen igjen og samme resultat. 
Den nye reimstrammer begynte så å presse ut fett etter å ha blitt overarbeid?

prøvde også å montere gamle reimstrammer for å se om dette kunne hjelpe. Ingen forskjell

Problemet er mye vibrasjon og en drøy ulyd av reima som står å klapprer. 
 

er det noen mulighet for at dette er montert feil eller har jeg rett og slett vært så uheldig å få en defekt svigninsdemper som ikke har bolt hullet i senter? 
 

noen vært borti at bolt ikke står helt i senter eller lignende?40B0AEB1-8674-453B-916C-9C6A35A92DC0.thumb.jpeg.b5ef038339e251bf152c18c40dab7a3d.jpeg

Endret av dawesto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • dawesto changed the title to M47 vibrasjonsdemper (Løst)

Etter litt prøving så kom jeg fram til at Strekkreima var slitt og var roten til alt vondt. Luftet tanken med noen bekjente som mente at det skulle ikke ha all verden å si å det var mere tro på den nye reimskiva som var defekt (feste hull ikke borret i senter)

strekkreima var tidligere montert feil som førte til en skade. Riktig nok var det kun 1 tann som var berørt og ca 40% av reimas lengde hvor den ene tannen var skilt ifra resten. ( var ca 1.5 år gammel reim)

Slengte på ei ny strekkreim å reimdriften funker uten vibrasjoner ulyder eller lignende. 
 

erfaring, svigningsdemperen må ha trykk fra begge sider samtidig for å ikke få kast. 
 

enkle er ofte det beste 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...