JonasTB Skrevet Mars 13, 2021 Share Skrevet Mars 13, 2021 Hei. Er ny her på forumet og vurderer kjøp av en bmw 520D 2011 modell. Denne er kjørt 130.000 og er meget godt tatt vare på. Oljeskift er gjort hver 10.000 og servicer er fulgt. Har blitt litt skeptisk etter å ha lest litt her på forumet angående register problematikken. Så spør derfor dere som kan denne bilen godt. Hvor utbredt er egentlig dette problemet? Burde jeg styre unna alle 520D? Er det noen måte å sjekke tilstanden på kjedet/strammeren annet enn den kjente lyden? setter stor pris på svar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Mars 13, 2021 Share Skrevet Mars 13, 2021 If og Eika kan kanskje tilby motorskadedekning på bilen du kikker på, så det kan jo dempe en del bekymringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Mars 13, 2021 Share Skrevet Mars 13, 2021 2.0 literen n47 motorn er god den. Dette med reigister problem er det nok ikke bare denne motoren som har,men også n57 motorn og mange andre merker. Bmw verksteder og sikkert andre verksteder, har verktøy for å måle strekk i kjedet. Er det strekt,så er det bare å få det bytta først som sist.Hjelper ikke å bare bytte strammer som mange tror. Register må byttes på det meste av motorer. F eks motorer med reim byttes de på inntervaller,ellers ryker jo også disse. Problemet er at det koster noen kroner å få bytta dette på n47 motorn,vist man ikke er istand til og gjøre det selv. En større bekymmring med disse motorene er den fordømte cp4 pumpa. Der får man ingen forvarsel før skaden er skjedd. Da har man en utgift som overgår register bytte så det holder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasTB Skrevet Mars 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2021 Er det sånn at du heller ville kjøpt en 520d som har kjørt 190.000 som har byttet motor (ny motor) og turbo samt høytrykkspumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mars 13, 2021 Share Skrevet Mars 13, 2021 Tror du kan snakke med codan forsikring og angående forsikring på motor å drivverk, de har noen veldig greie regler og lignende Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasTB Skrevet Mars 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2021 Av det jeg kan finne på forsikring så er det ingen som dekker motor når bilen er over 10 år. Så det vil si at den gjelder ut året men etter dette står jeg uten. Skjønner at det ikke er noen fasit svar på dette men spørsmålet er vel heller om dere hadde styrt unna fordi dette er såpass sannsynlig at skjer eller om det som regel går fint? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 13, 2021 Share Skrevet Mars 13, 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mars 13, 2021 Share Skrevet Mars 13, 2021 1 time siden, JonasTB skrev: Av det jeg kan finne på forsikring så er det ingen som dekker motor når bilen er over 10 år. Så det vil si at den gjelder ut året men etter dette står jeg uten. Skjønner at det ikke er noen fasit svar på dette men spørsmålet er vel heller om dere hadde styrt unna fordi dette er såpass sannsynlig at skjer eller om det som regel går fint? Hør med codan, jeg kunne få forsikring der på en M3 E46. Og det var i fjor så vil tro det er mulig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå