Gå til innhold

Ulyder fra vindusviskere

Ziggy99
 Share

Anbefalte innlegg

Har en X1 kjøpt i 2020. Da jeg fikk den, så hadde jeg problemer med ulyd fra selve vindusviskerbladene. Når fremviskerne var i øverste posisjon, kom det en "gummilyd" for hver gang den visket. Også bakviskerne laget stygge "gummilyder"/skrapelyder når de gikk. Fikk byttet viskere både fremme og bak, og lyden forsvant.

Men nå bare et par måneder etter at jeg har byttet, så har fremviskerne begynt å lage en lav gummilyd/hylelyd hver gang de går. Det er ikke høyt, men irriterende.

Har prøvd å vaske viskerne, men uten hell. Må kanskje prøve å avfette frontruten eller noe for å få det vekk.

Men spørsmålet er generelt: Har BMW flere problemer med viskerblader enn andre modeller? Har tidligere hatt 3 stk. VW, og ingen av disse har hatt tilsvarende gjentakende problemer med viskerne.

Finnes det eventuelt noen som leverer bedre viskerblader enn BMW selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig problem. Men sånn generelt sett så kan stoff på glasset bidra til noe lyder fra bladene.

Vinkel på bladet, mot glasset, kan også påvirke lyden. Så mulig du bør sjekke det også. Mener det skal være 90 grader mot glasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bemerket meg på frøkna sin X2 (ny nov. 2020) at fremviskerne har laget spor/slikemerke i coatingen jeg har lagt, hvor de bytter retning. Dette har jeg aldri opplevd på noen andre biler jeg har lagt slik på rutene. Har frisket det opp igjen i går, og skal følge litt med på dette nå fremover.  Mulig jeg ikke lot det herde nok før de ble brukt da. 

De hoppet litt også i begynnelsen. Men det har roet seg. 

Bakviskeren har hun fått streng beskjed om å ikke bruke :P 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fjæren er i sterkeste laget, så skal det mindre bruk til før gummien legger seg mer, med påfølgende dårligere funksjon og mer ulyd. Om BMW er verre enn andre på dette har jeg aldri tenkt over.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...