Roare21 Skrevet Mars 25, 2021 Share Skrevet Mars 25, 2021 Vært litt på jakt etter 520 11-14mod ca. har en på handa med km 184 000, diesel biler er jo seige så bekymrer meg ikke stort. byttet olje en gang i året på ca 20 000km i følge service heftet. MEN bmw verksted sier at register kjede og høytrykkspumpa MÅ byttes på 200 000km eller kan det bli totalt havari osv osv dere som har en f11(2liter) hva er deres erfaring? Er flere som har kjørt 220/230+ km uten å gjort noe og handre har bytta motor på 160 i føle salgsannonser. blir ikke helt klok på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mars 27, 2021 Share Skrevet Mars 27, 2021 Ville ikke hatt F11 diesel uten å enten ha motordekning på forsikringen eller bytte begge de delene som du nevner. Turbo ryker også fortere enn du klarer å si «Ibsens ripsbærbusker og andre buskevekster». Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 Jeg tenker at BMW (og andre merker forsovit), som nå er utenfor garantitiden, og er blitt 6-10 år gamle er lurt å ha motor/gir forsikring på. Koster ikke ekstremt mye mer, men er gull verdt. Men vilkårene varierer fra selskap til selskap. Biler i denne alderen er ganske utsatt for både det ene og det andre. Enda mer viktig om man ikke har sted eller mulighet til å skru selv. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 På 25.3.2021 den 17.49, Roare21 skrev: Vært litt på jakt etter 520 11-14mod ca. har en på handa med km 184 000, diesel biler er jo seige så bekymrer meg ikke stort. byttet olje en gang i året på ca 20 000km i følge service heftet. MEN bmw verksted sier at register kjede og høytrykkspumpa MÅ byttes på 200 000km eller kan det bli totalt havari osv osv dere som har en f11(2liter) hva er deres erfaring? Er flere som har kjørt 220/230+ km uten å gjort noe og handre har bytta motor på 160 i føle salgsannonser. blir ikke helt klok på det Vel, vår 13’ X3 med N47 og 163k på telleren opplevde registerproblemer. Vi snakker om 20-30k for å fikse dette, det inkl ikke høytrykkspumpa. Så spørsmålet du må stille deg er om du har tatt høyde for «rufs» og hvis ikke, hvor godt du sover uten en drivverksforsikring. Her er det mange feller å gå i, så velger du dette, sørg for å vite hva du betaler for og hva du evt får ut av det! Personlig ville jeg valgt en annen model (motor) med potensielt færre (dyre) fallgruver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå