mrkzie Skrevet April 1, 2021 Share Skrevet April 1, 2021 (endret) Hei. Tilfeldigvis lyste airbag lampe i dashboard når jeg skulle kjøre en kort tur i kveld. Kjørte tidligere idag og da var det ingenting. Hva kommer dette av? Er i Bodø og skal kjøre hjem til Trondheim på torsdag. Er det farlig og kjøre med det lysende i dashboard? Har ikke noe verktøy eller pc i Bodø til og fjerne/sjekke koder, det ligger hjemme i Trondheim. Bil: E87 120D 2004 Endret April 1, 2021 av mrkzie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 1, 2021 Share Skrevet April 1, 2021 Det går helt sikkert fint å kjøre med. Hvis du har mulighet prøv og lad batteriet. Mye sære periodisk EL feil som kan komme av dårlig batteri. Anbefales dog å lese ut feilkoder så fort man har mulighet. mrkzie og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet April 1, 2021 Forfatter Share Skrevet April 1, 2021 16 minutes ago, tennbrikket said: Det går helt sikkert fint å kjøre med. Hvis du har mulighet prøv og lad batteriet. Mye sære periodisk EL feil som kan komme av dårlig batteri. Anbefales dog å lese ut feilkoder så fort man har mulighet. Har byttet batteri for ett par mnd siden, men skal prøve og lade og se om det hjelper. Airbag lyset går vel ikke bort selvom jeg fjerner kilden til feilen, eller? Må vel cleare kodes med pc osv..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 1, 2021 Share Skrevet April 1, 2021 1 time siden, mrkzie skrev: Har byttet batteri for ett par mnd siden, men skal prøve og lade og se om det hjelper. Airbag lyset går vel ikke bort selvom jeg fjerner kilden til feilen, eller? Må vel cleare kodes med pc osv..? Det vet jeg ikke, enkelte feil blir jo borte når man bytter kilden til problemet. F.eks abs -> bytte av abs sensor. Airbag har jeg lest litt både og om, jeg har heller ingen personlig erfaring å komme med når det gjelder airbag feil. Uansett så blir nok feilen lettere å komme til bunns i når man får sett koden. Du har såpass "ny" bil at med riktig diagnose program så burde den peke deg i nokså riktig retning. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 2, 2021 Share Skrevet April 2, 2021 Airbagfeil må slettes etter at de er fikset. Som regel er det noen mindre alvorlige feil som forårsaker disse (beltestrammer, sensormatte passasjersete) og de fleste airbagene vil fungere som normalt. Worst case er jo at en airbag ikke går av når den skal når lampa er på, best case er at passasjerairbagen går av unødvendig under en kollisjon, selv om ingen sitter i setet. Hvor dramatisk dette er får være opp til en selv og bilen kan kjøres. En E87 med en potensielt ikke fungerende airbag er fortsatt bedre å krasje i enn en hel del andre biler på veien. Les ut koder og få det fikset innen rimelig tid. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet April 9, 2021 Forfatter Share Skrevet April 9, 2021 Hei igjen. Tilbake i Trondheim og fått lest ut koder på pcen. Prøvde og dytte på kontaktene under setet for og se om det hjalp også fjerne feilkoder. Airbag symbolet er der fortsatt og denne feilkoden. Se bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 Har du ikke testplan og løsningsforslag når du allerede er i ISTA? mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 1 time siden, mrkzie skrev: Hei igjen. Tilbake i Trondheim og fått lest ut koder på pcen. Prøvde og dytte på kontaktene under setet for og se om det hjalp også fjerne feilkoder. Airbag symbolet er der fortsatt og denne feilkoden. Se bilde. Ingen vits i å dytte på kontakter under sete når det er sprengsikringen på batteri + pol det er noe feil med. mrkzie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet April 9, 2021 Forfatter Share Skrevet April 9, 2021 (endret) 4 minutes ago, 540is said: Ingen vits i å dytte på kontakter under sete når det er sprengsikringen på batteri + pol det er noe feil med. Leste i ettertid dette du sier, prøvde bare og dytte inn kontaktene før jeg leste feilkoder for har lest at kontaktene kan løsne litt hvis sete flytter seg frem og tilbake en del. Skal prøve senere ikveld når jeg har tid og se på om det er noe dårlig kontakt/løs ledning baki rundt plusspolen. Har forøvrig lest en del om dette her; https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1077369 Endret April 9, 2021 av mrkzie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrkzie Skrevet April 9, 2021 Forfatter Share Skrevet April 9, 2021 Fikk fjernet koden. Aner ikke hva det var. Må ha vært dårlig kontakt ett eller annet sted. Koblet fra batteriet og ventet ett minutt. Presset deretter kontaktene/ledningene jeg har markert for og se om de satt seg mer fast eller klikket men merket ikke noe spesielt. Se bilde. Koblet til pcen og ISTA og fjernet feilkoder og woila. Feilkoden borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå