Gå til innhold

BMW E61 Bare cranker, mulig nøkkel kommunikasjonsfeil? Noen erfaringer?

Elias grønning
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått bilen min tilbake fra verksted hvor den har hatt et motorbytte for noen månder tilbake. har brukt den lite men innimellom. Den har startet og gått helt fint, helt til noen uker tilbake. hvor jeg ikke fikk start på den i hele tatt, startern bare spinner og spinner. så prøvde og lade batteri og til slutt bytte batteri, uten hell. 

Så lot jeg den stå noen dager og når jeg gikk ut for og starte den så starten den med en eneste gang. Så kjørte jeg rundt et par dager helt normalt. Også lot jeg den stå stille noen dager og så gikk den ikke lenger. fikk en kompis med diagnose for og komme. Men når han kom startet den plutselig igjen og alt var fint. (han er mekaniker). Deretter sto den et par dager og nå vil den ikke starte lenger. 

Den eneste feilen vi fikk opp var 004332. Rail Pressure Controll valve control. Men denne slettet han og så gikk vi på en kjøre tur og deretter ble den borte. Trykket på railen så fint ut under hele kjøreturen også. 

Så vet ikke om det kan være den som er feilen, synes bare det er snodig når det er helt random om den starter eller ikke. Vi fant også under bilen at Diesel retur røret var klemt, skjønner dette ikke er bra men vet ikke om denne lager feilen ettersom den går helt normalt når den først starter. 

DET jeg tror det kan være er kommunikasjonsfeil enten i nøkkel eller nøkkel mottaker. At den evt går i theft mode. Noen som har vært borti dette tidligere? og evt om man vil få opp feilkoder på dette da, for jeg får ingenting opp om det på min carly? 

Hjelp hadde vært veldig satt pris på! 

IMG_20210123_163830.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi målt live verdiene så stemte verdiene i hvert fall overens. Men kanskje bytte sensoren på railen? Syntes bare det er så rart at den kommer og går, for det meste ikke start riktig nok men. Du har ikke trua på den er noe med kommunikasjonen? har bare vært borti det på en annen bil hvor vi vrei om nøkkelen og den cranka men aldri starta, før vi fikset nøkkelen. Jeg har keyless riktig nok, da vil den ikke plukke opp nøkkelen. med mindre jeg putter den fysisk inn hvor den da kun cranker. åpne/låse funker heller ikke med nøkkelen. glemte og skrive det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo ny info, det med nøkkelen.

Men for å få det litt klarere. Du får ingen liv i starter/instrumentpanelet med nøkkel i lomma? Men du får motor tik å tørne med nøkkel i holderen? Låse opp og igjen går ikke med fjernkontroll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Hadde en periode for en 4 ukers tid siden hvor nøkkel låsen funket litt av og til men nå er det aldri, har byttet batteri to ganger og prøvd samme med reservenøkkelen. ingen funker keyless lenger. men begge får starteren til og gå rundt når jeg setter den inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at bilen din ikke registrerer nøkkelen, med riktige verktøy så kan man se hvilke nøkler som er registrert og som er i bruk i øyeblikket, hvis bilen ikke ser nøklene så må du undersøke systemet ansvarlig for det, så helt fra mottager antennen til CAS-modulen.

Vet ikke om man kan se noe av det med ISTA, du må muligens på nøkkelsmed verktøy, type Autel IM-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...