Gå til innhold

Clutch


Bmwe46320d
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, bilen min har begynt å ruse seg opp når jeg gir full gass i gir(slurer på clutch) eller kan det være noe annet som gjør det?

Lurer derfor på om M3 clutchen passer rett inn i en (BMW E46 320d facelift 2003mod) eventuelt hvor anbefaler folk å kjøpe?  Om det er noen som har byttet clutch på en sånn bil, kom gjerne med tips og erfaringer. Går det fint å bytte uten å ta ut motoren? altså bare ta ned kassa. Noe annet som er lurt å skifte når jeg først gjør opprasjonen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at M3 kløtsj passer inn.

Du trenger bare ta ned kassa. Det er rimelig kurant på en bakhjulstrekk. Jeg fikk montert en febi kløtsj på min 520d og det var intet å bemerke på den. Den muliggjorde girskift uten å rape eller å slippe motor.

Den største forskjellen på min girkasse var dog ny olje. Det var enorm forskjell. Ble skiftet på ca 266kkm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 6 trinns kassen så er det 20 splines på lamellen mens E36 M3 har 10. Begge er 240 mm diameter. Det er vel ganske vanlig at selve svinghjulet blir defekt. Hvis dobbeltmasse hjulet har "gått opp i limingen" og ikke kobler skikkelig kan dette forklare rusingen. Mange bytter til enkelmasse svinghjul, men vet ikke om de leveret til 20 spline kassene. 320d 5-trinns kasse har vel 10 splines og der finnes hele kit med enkelmasse svinghjul. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Eirik Viste skrev:

Hvis du har 6 trinns kassen så er det 20 splines på lamellen mens E36 M3 har 10. Begge er 240 mm diameter. Det er vel ganske vanlig at selve svinghjulet blir defekt. Hvis dobbeltmasse hjulet har "gått opp i limingen" og ikke kobler skikkelig kan dette forklare rusingen. Mange bytter til enkelmasse svinghjul, men vet ikke om de leveret til 20 spline kassene. 320d 5-trinns kasse har vel 10 splines og der finnes hele kit med enkelmasse svinghjul. 😃

Har 6 trinnskasse ja. Så du tror jeg må regne med å skifte svinghjul, å da til enkeltmasse vist det er å få tak i? fordeler å ulemper med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Eirik Viste skrev:

Hvis du har 6 trinns kassen så er det 20 splines på lamellen mens E36 M3 har 10. Begge er 240 mm diameter. Det er vel ganske vanlig at selve svinghjulet blir defekt. Hvis dobbeltmasse hjulet har "gått opp i limingen" og ikke kobler skikkelig kan dette forklare rusingen. Mange bytter til enkelmasse svinghjul, men vet ikke om de leveret til 20 spline kassene. 320d 5-trinns kasse har vel 10 splines og der finnes hele kit med enkelmasse svinghjul. 😃

Vett du om det er noen måte å se om svinghjulet er defekt på uten å ta av girkassen? bare får å se før jeg bestiller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...