Gå til innhold

Antenneforsterker E91 LCI


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min responderer nesten ikke i det hele tatt på nøkkelen lengre, til tross for at batteriet ikke er så gammelt. Keyless/CAS fungerer heller ikke, prøver jeg å starte bilen uten å ha nøkkelen i, så får jeg bare opp feilkode i iDrive "The remote control key is not detected or may be faulty. Engine start is not possible." Trykker jeg lenge nok vil den som regel til slutt låse opp/igjen. Noen ganger reagerer nøkkelen plutselig på første trykk etter jeg har låst opp/igjen med den fysiske nøkkelen, men er ikke alltid det skjer med en gang det heller.

Er dette tegn på en defekt antenneforsterker? Er det noe forskjellig utgaver av disse, for eksempel i forhold til årsmodell, utstyr eller lignende? Eller passer alle fra E91 om hverandre? Krysser i hvertfall fingre og tær for at det ikke er kabelbrudd 🙄

Etter hva jeg husker så er det vanlig å lime igjen denne boksen som den ligger inni, går det fint å bruke f.eks Tec 7 til dette, eller bør jeg bruke noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelbrudd er vel mindre vanlig på E91 enn på E61. Forsåvidt så er det en del billigere å fikse ledningsbrudd om man gjør det selv. Jeg var glad for at jeg slapp å kjøpe en ny modul. Har du åpnet opp og sett på modulen? Hos meg hadde noen kastet hele dekselet til "boksen" den ligger i, så antenneforsterkeren startet å irre, men fanget heldigvis det i tide. Jeg hadde ikke limt igjen på slutten, kan kanskje legge igjen noen små silica-poser. For alt du vet så er det litt fuktighet igjen der, hvis du forsegler det så er ikke det bra det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2021 den 17.47, E.C. skrev:

Kabelbrudd er vel mindre vanlig på E91 enn på E61. Forsåvidt så er det en del billigere å fikse ledningsbrudd om man gjør det selv. Jeg var glad for at jeg slapp å kjøpe en ny modul. Har du åpnet opp og sett på modulen? Hos meg hadde noen kastet hele dekselet til "boksen" den ligger i, så antenneforsterkeren startet å irre, men fanget heldigvis det i tide. Jeg hadde ikke limt igjen på slutten, kan kanskje legge igjen noen små silica-poser. For alt du vet så er det litt fuktighet igjen der, hvis du forsegler det så er ikke det bra det heller.

Ja, det virker å være mindre utbredt på E91 enn E61, men det skjer dessverre på disse også.

Nei, har ikke hatt tid å gjøre det enda. Men en kompis av meg har en modul liggende som jeg skulle få prøve nå til helgen, så tar det sannsynligvis da.

Er de ikke "limt" igjen med noe originalt da?

Men ja, ser hva du sier angående fukt. Er vel ikke så lurt å tette helt igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har vært heldig denne gangen 🤔

Kjøpte nytt CR2032 batteri til nøkkelen på Biltema og nå ser det ut til at alt er helt fint igjen.

Gamle batteriet var jo ikke så gammelt, men det var et CR2025 batteri så mulig det ikke har så lang levetid.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. Stemmer, et CR2025 er tynnere(2,5mm vs 3,2mm) og har mindre kapastitet enn 2032, men diameter og voltstyrke er lik :) Et CR2025 kan brukes i nødstilfeller der et CR2032 er ment, men det vil jo ikke fylle batterplassen på samme måte. Hvis fjæra inni nøkkelen ikke alltid hadde kontakt med batteriet kan det være årsaken også :) 

Enkelt og greit: 2032 og 2025 er bare størrelsenavn. 20 er diameter og 32/25 er tykkelse som du leste over. 🤓

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Daniel. Stemmer, et CR2025 er tynnere(2,5mm vs 3,2mm) og har mindre kapastitet enn 2032, men diameter og voltstyrke er lik :) Et CR2025 kan brukes i nødstilfeller der et CR2032 er ment, men det vil jo ikke fylle batterplassen på samme måte. Hvis fjæra inni nøkkelen ikke alltid hadde kontakt med batteriet kan det være årsaken også :) 

Enkelt og greit: 2032 og 2025 er bare størrelsenavn. 20 er diameter og 32/25 er tykkelse som du leste over. 🤓

Stemmer, var noe slikt jeg kom fram til i sted når jeg søkte på dette, at tykkelsen og kapasiteten var forskjellen mellom de. 

Var som sagt ikke spesielt gammelt, kanskje rundt 2 år gammelt? 

Men uansett, ser ut til å fungere fint nå. 😛 Forhåpentligvis blir det ikke noe tull med antenneforsterker eller ledningsnett enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...