Gå til innhold

Feilkode - bmw f30 diesel


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen har hvert inne til et lokalt verksted, der nye glødeplugger, rele og innsugspakning ble skiftet. Etter dette ble gjort, så har jeg fått opp motorlampe. 

Følgende feil kom opp på diagnose: 290900 - Air system, Air to Egr mass flow, plausibility : measured air mass compared with calculated air mass too high. 

Tenkte kanskje at det kunne være egr som var feilen her, men ifølge han som utførte jobben, så sku den være i orden, da ventil gikk fram og tilbake som normalt.

Kan også nevne at jeg merker ikke noe feil på bilen under kjøring. 

Prøvd og slette feilen par ganger, men kommer tilbake innen kort tid igjen.

Er det noen som har noe tips til hva feilen kan være? 

 

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • vegard89 changed the title to Feilkode - bmw f30 diesel
2 timer siden, 540is skrev:

En luftlekkasje en plass mellom luftmassemåler og topplokk? Eller lufttempsensoren i rør fra intercooler har ikke tålt demontering og måler feil verdier?

Takk for svar.

Er det nr 6 på bildet som er lufttempsensoren? 

https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-motor-11_4581

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har tilsvarende problem på en X1 og fikk brev med innkaling/tilbakekalling for fiks nettop. Ta en tlf til din BMW og hør om det gjelder din bil også hvis du ikke har fått tilsvarende brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kvasi skrev:

Har en kompis som har tilsvarende problem på en X1 og fikk brev med innkaling/tilbakekalling for fiks nettop. Ta en tlf til din BMW og hør om det gjelder din bil også hvis du ikke har fått tilsvarende brev.

Takk for tips. Var i kontakt med bilia for en god stund tilbake, men da lå det ikke noe aksjon inne på den bilen jeg har. Sjekket via Internett igår, men sto ikke noe der heller.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, vegard89 skrev:

Takk for tips. Var i kontakt med bilia for en god stund tilbake, men da lå det ikke noe aksjon inne på den bilen jeg har. Sjekket via Internett igår, men sto ikke noe der heller.

Er jo ikke sikkert det gjelder din også men han fikk brevet på fredag og det er jo ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2021 den 18.06, Kvasi skrev:

Er jo ikke sikkert det gjelder din også men han fikk brevet på fredag og det er jo ikke så lenge siden.

Okei. Nei, er nok ikke alle det gjelder.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...