Gå til innhold

M52B28 (Turbo?)


E1k
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, har noen spørsmål angående motor og turbo... 

Hvorfor bruker egentlig alle M50B25 når de skal bygge turbo bygg? Slik jeg har forstått det så er M52 alu og M50 er jern, så da tåler m50 litt mer varme og juling? Dette leder da videre til neste spørsmål som er følgende: Kan man sette en m50 blokk på en m52 motor? Lurer da M50 har begynt å bli sjeldnere vare og prisen deretter mens man ennå kan få fatt i en m52b28 for under 10k og jeg vet det er vanlig i stroker kits å sette m52 veiv i m50 så innmaten er vel bolt on?

 

Hvor mye tåler innmaten på en M52 vs M50? Har hørt på m52 at rådene og toppakninga tåler rundt 300hk og stempla noe mer (400hk ish). Ser for meg å ha en motor som kan holde 400hk, vil det da være nok å oppgradere til smidde råder, mls toppakning og arp bolter? Skal stå i en e46 og brukes til drifting. 

Blir på litt budsjett dette og jeg kan heller ikke drifte ennå så har litt lyst å kjøre NA mens jeg lærer meg teknikken og sparer opp litt ekstra så man kan gjøre det skikkelig når man først bygger turbo. Hvordan blir det da i forhold til kompresjon? Kan jeg sette inn smidde råder for en NA motor og kjøre med samme kompresjonen når jeg etter hvert bygger turbo eller vil dette gå i lufta ved første omdreining? Kan lite om kompresjon og turbo... 

 

Tanker rundt M54B30 er også interessante :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TRF skrev:

Oi... det du foreslår her er langt dyrere enn du tror. Som jeg svarte i en annen tråd her, b58 er nok den beste løsningen. 

Det kan nok vær men hvor får man tak i noe slikt? 😂 og prisen er vel nærmere 100k enn 50k 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Min M52b28tü går med 1 bar trykk med kompressor, orginale innmat annet enn cooperring toppakning og arp strekkbolter. Den benker 305 hjulhester. Motoren er god for noe mer. Så litt tåler nå M52 motoren. 

Interessant, trodde det var absolutt maks 🤔 har du frest ut spor for cooperring toppakning eller finner men pakninger hvor det ikke er nødvendig? Men hvor mye ligger du å banker bilen på sperra? 😅 Drifting gjør vel alt mindre holdbart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E1k skrev:

Interessant, trodde det var absolutt maks 🤔 har du frest ut spor for cooperring toppakning eller finner men pakninger hvor det ikke er nødvendig? Men hvor mye ligger du å banker bilen på sperra? 😅 Drifting gjør vel alt mindre holdbart....

Den kjøres hardt når den først brukes ja. Blir brukt til banekjøring og litt sånn i tillegg til vanlig kjøring på gata. Står ikke å slår på sperra lenge av gangen nei. Etter hva meg er bekjent er topp og blokk uørert mtp pakning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...