E1k Skrevet Mai 5, 2021 Skrevet Mai 5, 2021 Hallo, har noen spørsmÃ¥l angÃ¥ende motor og turbo... Hvorfor bruker egentlig alle M50B25 nÃ¥r de skal bygge turbo bygg? Slik jeg har forstÃ¥tt det sÃ¥ er M52 alu og M50 er jern, sÃ¥ da tÃ¥ler m50 litt mer varme og juling? Dette leder da videre til neste spørsmÃ¥l som er følgende: Kan man sette en m50 blokk pÃ¥ en m52 motor? Lurer da M50 har begynt Ã¥ bli sjeldnere vare og prisen deretter mens man ennÃ¥ kan fÃ¥ fatt i en m52b28 for under 10k og jeg vet det er vanlig i stroker kits Ã¥ sette m52 veiv i m50 sÃ¥ innmaten er vel bolt on?  Hvor mye tÃ¥ler innmaten pÃ¥ en M52 vs M50? Har hørt pÃ¥ m52 at rÃ¥dene og toppakninga tÃ¥ler rundt 300hk og stempla noe mer (400hk ish). Ser for meg Ã¥ ha en motor som kan holde 400hk, vil det da være nok Ã¥ oppgradere til smidde rÃ¥der, mls toppakning og arp bolter? Skal stÃ¥ i en e46 og brukes til drifting. Blir pÃ¥ litt budsjett dette og jeg kan heller ikke drifte ennÃ¥ sÃ¥ har litt lyst Ã¥ kjøre NA mens jeg lærer meg teknikken og sparer opp litt ekstra sÃ¥ man kan gjøre det skikkelig nÃ¥r man først bygger turbo. Hvordan blir det da i forhold til kompresjon? Kan jeg sette inn smidde rÃ¥der for en NA motor og kjøre med samme kompresjonen nÃ¥r jeg etter hvert bygger turbo eller vil dette gÃ¥ i lufta ved første omdreining? Kan lite om kompresjon og turbo...  Tanker rundt M54B30 er ogsÃ¥ interessante :)Â
TRF Skrevet Mai 5, 2021 Skrevet Mai 5, 2021 Oi... det du foreslÃ¥r her er langt dyrere enn du tror. Som jeg svarte i en annen trÃ¥d her, b58 er nok den beste løsningen.Â
Slavearbeider'n Skrevet Mai 5, 2021 Skrevet Mai 5, 2021 Min M52b28tü går med 1 bar trykk med kompressor, orginale innmat annet enn cooperring toppakning og arp strekkbolter. Den benker 305 hjulhester. Motoren er god for noe mer. Så litt tåler nå M52 motoren. danskiii reagerte på dette 1
E1k Skrevet Mai 5, 2021 Forfatter Skrevet Mai 5, 2021 5 timer siden, TRF skrev: Oi... det du foreslÃ¥r her er langt dyrere enn du tror. Som jeg svarte i en annen trÃ¥d her, b58 er nok den beste løsningen. Det kan nok vær men hvor fÃ¥r man tak i noe slikt? 😂 og prisen er vel nærmere 100k enn 50kÂ
E1k Skrevet Mai 5, 2021 Forfatter Skrevet Mai 5, 2021 4 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Min M52b28tü går med 1 bar trykk med kompressor, orginale innmat annet enn cooperring toppakning og arp strekkbolter. Den benker 305 hjulhester. Motoren er god for noe mer. Så litt tåler nå M52 motoren. Interessant, trodde det var absolutt maks 🤔 har du frest ut spor for cooperring toppakning eller finner men pakninger hvor det ikke er nødvendig? Men hvor mye ligger du å banker bilen på sperra? 😅 Drifting gjør vel alt mindre holdbart....
TRF Skrevet Mai 5, 2021 Skrevet Mai 5, 2021 Overalt...? Ebay og lignende. De koster nok i omrÃ¥det 50k. Billigere enn det du tenker Ã¥ bygge. Og langt bedre. Og verdt noe den dagen du skal selge.Â
Slavearbeider'n Skrevet Mai 5, 2021 Skrevet Mai 5, 2021 4 timer siden, E1k skrev: Interessant, trodde det var absolutt maks 🤔 har du frest ut spor for cooperring toppakning eller finner men pakninger hvor det ikke er nødvendig? Men hvor mye ligger du å banker bilen på sperra? 😅 Drifting gjør vel alt mindre holdbart.... Den kjøres hardt når den først brukes ja. Blir brukt til banekjøring og litt sånn i tillegg til vanlig kjøring på gata. Står ikke å slår på sperra lenge av gangen nei. Etter hva meg er bekjent er topp og blokk uørert mtp pakning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå