beemer124 Skrevet Mai 9, 2021 Share Skrevet Mai 9, 2021 (endret) Hei, har bestemt meg for at etter flere år med vag biler så vil jeg tilbake til BMW igjen. I den forbindelse så har jeg vært og sett på en -08 X3 som var meget pent behandlet og grei på alle måter. Det eneste var når jeg prøvekjørte den så kjente jeg en liten lugging ved hard akselerasjon på rundt 2000-2500 rpm. Nevnte dette for selger og sa at jeg måtte tenke litt på det. Etter å ha kommet hjem så kom jeg på at selger sa at det stod helt nye dekk på foran, men at bakdekkene var nesten utslitt. Kan rett og slett luggingen skyldes at det blir forskjellig rulleomkrets på dekkene foran og bak ? Noen her som har prøvd dette før kanskje ? Endret Mai 9, 2021 av beemer124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 9, 2021 Share Skrevet Mai 9, 2021 Det diskuteres veldig mye om stjernemerkede dekk om dagen, så hvis du søker litt så finner du en del å lese på. Forskjellig rulleomkrets kan føre til lugging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Mai 9, 2021 Share Skrevet Mai 9, 2021 Ja. Det jeg har sett av BMW papirer er at det skal være max 2mm forskjell i mønsterdybde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemer124 Skrevet Mai 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2021 Tusen takk for gode svar. Jeg gamblet litt, prutet en del, og kjøpte bilen, så nå får jeg ut og handle meg dekk og se om det er det som skal til. Krysser fingrene, og etter å ha lest en del om stjernemerkede dekk og diverse lugging på x-drive biler så kan det stemme veldig godt med det jeg kjente når jeg kjørte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 9, 2021 Share Skrevet Mai 9, 2021 Mål omkrets på dekkene, hvis for mye avvik, skift dekk. Deretter skift olje på fordelingskassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå