Mons1 Skrevet Mai 30, 2021 Share Skrevet Mai 30, 2021 Jeg skal skifte ATF-olje på automatkassen på min F11 520d xDrive. For at dette skal bli bra, så bilen være mest mulig i vater. Jeg planlegger å rygge bilen opp på ramper og så jekke opp framme for å sette bukker under hver jekk-punkt framme på sidene. For å få dette til må jeg jekke bilen opp framme i et jekk-feste mest mulig midt under motor. Der finnes det denne avstivningsplaten, men denne er laget i aluminium. Derfor spør jeg om det er trygt å jekke i denne avstivningsplaten? på min gamle E46 så gikk dette an, men F11 diesel er noe tyngre i fronte. Ca. 1000kg. Noen som har gjort noe lignende ved å jekke opp bilen framme med jekken satt til under motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2021 (endret) Alternativet er å kjøre opp på rampe med fram-hjulene og jekke opp bilen bak. Problemet her er at det ikke er P-brems på forhjulene og jeg risikerer at bilen forsøker å trille ned rampen når jeg jekker opp bak. Endret Mai 30, 2021 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 30, 2021 Share Skrevet Mai 30, 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2021 9 minutter siden, Otis skrev: I følge illustrasjonen så angis i Pkt.1 jekkfeste under motor. Men det er ingen detaljert info om dette. Er dette i avstivningsplaten under motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet Mai 30, 2021 Share Skrevet Mai 30, 2021 Det er ganske tydelig når du kryper u der og titter. Fremme altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 30, 2021 Share Skrevet Mai 30, 2021 Foran er det vel midt på travers, samme som e39 og e60. De har putta en jekkekloss der og med alle plastplatene rundt er det som nevnt veldig lett å spotte. @Otiser dette med diff noe du fant under F10 i TIS? De eldre bilene kunne jekkes der, så lenge det ikke er på lokket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 30, 2021 Share Skrevet Mai 30, 2021 @E.C. dette var under f11 xdrive. Det virker som BMW har gått bort fra å jekke på diff. Alle eldre kunne man det på ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå